Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct měkké marokánky | recept

Marokánky | recept. Marokánky, jak už název napovídá, dorazily na naše sváteční stoly z arabského světa, ale brzy se staly oblíbeným vánočním cukrovím. Naše marokánky s kandovaným ovocem jsou hned měkké a velmi jednoduché na výrobu. Recept na marokánky krok za krokem čtěte níže.

Co je potřeba

Suroviny na marokánky (cca 60 ks):

  • 1,5 dl mléka
  • 10 dkg másla
  • 15 dkg cukru
  • 5 dkg medu
  • 25 dkg směs loupaných mandlí a ořechů
  • 25 dkg směs kandovaného ovoce a rozinek
  • 8 dkg hladké mouky
1

Marokánky – jak začít?

Směs kandovaného ovoce a rozinek nakrájíme nadrobno, přidáme nasekané ořechy a mandle a dobře promícháme. Mléko, cukr, máslo a med přivedeme do varu, přidáme směs ořechů a ovoce a sundáme z ohně. Úplně nakonec vmícháme po částech mouku a dáváme si pozor, aby se nám nevytvořily hrudky.

2

Tři velké plechy marokánků

Mezitím rozpálíme troubu na 150 °C a vyložíme plechy pečicím papírem. Z uvedené dávky vznikne asi 60 kousků marokánků, takže doporučuji připravit si tři velké plechy. Těsto nabíráme lžící a tvoříme z něj malé placičky, mezi kterými necháváme mírné rozestupy.

3

Pečení marokánků

Pečeme asi 12 minut dozlatova. Plech s marokánkami poté vyndáme z trouby, necháme trochu zchladnout a hotové marokánky oddělujeme od pečicího papíru nejlépe dlouhým plochým nožem. Po úplném vychladnutí uložíme do krabice vystlané alobalem.

4

Gratuluji, marokánky jsou hotové. Dobrou chuť!

Hotové marokánky můžeme jednou stranou namočit do rozehřáté čokolády. Kdo má rád, může je na závěr posypat kokosem.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct florentinky | recept
Vánoční cukroví jménem florentinky k nám nejspíše dorazilo ze slunné Itálie. Vzhledově jsou florentinky podobné marokánkám, ale liší se použitými ingr…
Jak upéct rozinkové cukroví | recept
V tuto dobu už mnohé hospodyňky vyhledávají recepty na vánoční cukroví, ať už na stránkách časopisů, nebo na netu. Také se ráda nechávám inspirovat a…