Co je potřeba

semena patisonu

1

Podmínky pro pěstování patisonu
Pro pěstování patisonu jsou vhodné středně těžké, hlinité půdy s dostatkem půdní vláhy. Před sázení patisonu půdu vhodně upravíme chlévským hnojem nebo kompostem. Patisony se pěstují z přímé setby nebo si vypěstujeme sazenice. Ty si připravíme koncem dubna. Sazenice patisonu vysazujeme na zahradě v druhé půlce května. Semena patisonu můžeme v květnu vysévat přímo na stanoviště, ideálně do sponu 120 x 60 - 70 cm po 2 - 3 semenech. Nesnáší mrazy. Vydatně zaléváme.

2

Sklizeň patisonu
Patison má krátké vegetační období, a proto jej můžeme sklízet už v červenci. Můžeme jej sklízet podobně jako okurky, pravidelnou sklizní zvyšujeme úrodnost. Sklízíme ještě nezrálé plody, které mají v průměru 10 cm, u starších plodů tvrdne slupka.

3

Využití patisonu
Nejvhodnější je konzumace patisonu v syrovém stavu, můžeme jej však zpracovat dušením, smažením, pečením nebo je konzervovat. Z patisonu lze připravit řadu pokrmů, například patisonovou omáčku, patisonový guláš, patisonové placky a dokonce i patisonovou bábovku nebo výbornou patisonovu polévku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (6 votes)