Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat kalokvět | rady

Jak pěstovat kalokvět | rady. Kalokvět se ve volné přírodě vyskytuje pouze v jižní Africe, kde je známo asi 6 až 9 druhů. Jako okrasná rostlina se však pěstuje i jinde na světě, zejména v oblastech se subtropickým podnebím. Zpravidla se jedná o vytrvalou pozemní bylinu dorůstající někdy až do dvou metrů. Květy jsou složeny ze šesti okvětních lístků většinou modré, až modrofialové barvy. Návod na pěstování kalokvětu čtěte dále.

1

Pro pěstování kalokvětu se nejlépe hodí průměrně teplé prostředí, slunné stanoviště a dostatečná zálivka. Pro svůj často mohutný růst vyžaduje kalokvět také dostatek prostoru.

2

Kalokvět latinského názvu Agapanthus Africanus můžete pěstovat i jako pokojovou rostlinu. V pokojových podmínkách dosahuje výšky až 60 cm, a proto potřebuje větší květináč. Ještě větší je kalokvět Agapanthus orientalis. Tento druh má kulovité květenství o průměru od 8 do 20 cm a kvete v letním období. Na zimu vyžaduje umístění do chladné místnosti, ne však do mrazu.

3

Kalokvět nemá rád přesazování. Nejlépe prospívá a kvete, když je substrát v květináči dobře vyplněný propletenými kořeny.

4

Pokud jde o zálivku, je potřeba kalokvět při jeho pěstování zalévat pravidelně, nejlépe odstátou nebo dešťovou vodou. Kalokvět nemá zvláštní požadavky na vzdušnou vlhkost, proto není ani potřeba rosení.

5

Rozmnožovat kalokvět můžeme při dělení vždy každým 4. až 5. rokem zjara.

6

Nemusíme mít obavy ze škůdců, jelikož škůdci nebo choroby napadají kalokvět jen velmi výjimečně.

7

Kalokvět je okrasnou rostlinou, která může být atraktivní po celý rok. Ve velkém a vysokém květináči nejlépe vyniknou dlouhé listy. Nejkrásnější je samozřejmě v době květenství, které se skládá z drobných nálevkovitých květů. To je doba, kdy se kalokvět stává nepřehlédnutelnou okrasou hlavně na balkónech a terasách. V této době je potřeba také vydatnější zalévání.

8

Ke kvalitnímu růstu kalokvětu je vhodné i hnojení, se kterým začínáme už od jara. Nejlepší jsou standardní tekutá hnojiva, která přidáváme do zálivky.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kurkumu | rady
Jak pěstovat kurkumu | rady. Asi bude pro mnohé z vás překvapením, že kurkuma je vlastně zázvor. Pověstné jsou léčivé účinky…
Jak pěstovat nolinu | rady
Jak pěstovat nolinu | rady. U nás je nolina známá více jako sloní noha. Při vyslovení tohoto českého pojmenování, se každému jistě vyba…
Jak pěstovat jasmín | rady
Jak pěstovat jasmín | rady. Návod na pěstování jasmínu - keře. Jasmín patří k těm okrasným keřům, které provoní zahrádku v létě i v…