Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat rukolu doma

17. Duben 2020

Rukola pěstování. Rukolu (roketu) si můžete vypěstovat i doma. Je to brukvovitá rostlina, která oplývá množstvím vitamínů jako málokterá jiná zelenina. Semínka rukoly pořídíte v každém obchodu se zeleninou nebo v supermarketech. Její obchodní název, pod kterým semínka můžete zakoupit, je roketa setá, i když podle odborníků roketa není rukola. Oba druhy sice patří mezi ředkvičky, kedlubny a řeřichu, ale mají trochu jinou chuť i tvar listů.

1

Pěstovat rukolu nebo roketu můžete i v bytě. Stejně jako kdysi řeřichu. Na talíř se položí buničitá vata, která se řádně navlhčí, posype rovnoměrně semínky rukoly či rokety a umístí na světlé a teplé místo, nejlépe na okenní parapet. Vyklíčí za pár dní a za dva týdny můžete listy již sklízet.

2

Vhodné je i pěstování rukoly či rokety v truhlících, neboť v substrátu roste lépe.

3

Snadné je pěstování rukoly či rokety na záhonech. Semínka se vysévají do řádků, které jsou od sebe vzdáleny zhruba 20 cm a do hloubky pouze zhruba půl centimetru. Rukolu můžete sázet i v kombinaci s jinou zeleninou.

4

Podle zkušeností zahrádkářů je rukola téměř nezničitelný porost, který odolá i nepříznivým povětrnostním vlivům, včetně krupobití. Čím častěji a více budete listy řezat, tím rychleji a vydatněji porostou.

5

Půda by měla být dobře propustná, odplevelená a měla by obsahovat dostatek živin. Před sázením je dobré zeminu okopat a případně pohnojit zahradním kompostem.

6

Rukola nevyžaduje při růstu žádnou péči, stačí běžná zálivka a občasné přihnojení hnojivy určenými pro hlávkový salát. Dobře ji udělá, když budete záhon odplevelovat a okopávat.

7

Zhruba po týdnu až 10 dnech bude rukola klíčit a již po 14 dnech po zasetí budete moci sbírat první listy. Sběr se provádí otrháváním lístků a čím více budete lístky otrhávat, tím více se rukola bude rozrůstat. Sklízet můžete až do srpna či začátku září.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat a využít vodnici
Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat kustovnici čínskou