Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zapečenou cuketu | recept

Zapečená cuketa je jídlo připravené doslova raz dva. Minimum práce, minimum ušpiněného nádobí, krátký čas – a přitom efekt náramný. Jak udělat zapečenou cuketu? Zkuste to třeba podle našeho receptu.

Co je potřeba

  • suroviny podle návodu
  • gril nebo trouba
1

Na zapečenou cuketu budeme potřebovat jednu mladší cuketu, která má ještě „poživatelný“ střed, dále šunku (slaninu, na tenké plátky nakrájené uzené maso), sýr typu camembert, olivový olej (může být s naloženými chilli papričkami, můžeme si ho udělat sami doma), cibuli, česnek, zelené bylinky nebo provensálské koření, sůl a mletý pepř.

2

Cuketu oloupeme a nakrájíme na asi centimetrové plátky. Zapékací misku vymažeme olejem a vyložíme nesolenými plátky cukety. Na cuketu položíme tenké kolečko cibule, na čtvrtinu (nebo podle velikosti) poskládaný plátek uzeniny (na větší cuketu dáme dva kousky), plátek česneku, tenký řez sýra a případně lísteček bylinky (třeba bazalky). Všechny vrstvy spíchneme párátkem. Když nemáme čerstvé bylinky, posypeme pokrm provensálským kořením.

3

Pokapeme olejem a dáme rychle zapéci pod gril. Když gril nemáme, použijeme pečící troubu. V tom případě ale zapneme jen horní zahřívání – na nejvyšší stupeň. Za deset až patnáct minut je zapečená cuketa hotová. Vyndáme z grilu (trouby) a ještě za horka vytáhneme párátka.

4

Zapečenou cuketu podáváme s topinkami jako teplý překrm, s opékanými bramborami, s bramborovou kaší coby lehké hlavní jídlo, a nebo jen tak - jako originální zákusek při posezení s přáteli (nejlépe k dobrému červenému vínu).

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto receptu na zapečenou cuketu: autorka

Hodnocení
poetkavlasta (neověřeno) | So, 07/30/2016 - 16:39

Já dělám zase z přerostlých cuket chutné zelí.
Oloupat, vybrat semena, nastrouhat na hrubém struhadle, přilít trochu vody, dát sůl,cukr,ocet a hodně kmínu. Dusit. Mezitím osmažit cibulku do zlatova, přidat k udušenému zelí a zaprášit trošku hrubou moukou. Lze přidat špetku bílého pepře.
Na chalupě jsem toto zelí vařila ve velkém hrnci a po vychlazení jsem ho mrazila. V zimě k pečenému masu ze zabijačky jsem již měla ušetřenou práci. Moc nám chutnalo. Je třeba výrazněji ochutit, cuketa je bez chut.i. (jako moravské sladkokyselé dušené zelí).
Také lze toto zelí udělat z patizonů i z dýně. Vždy je chutné, jemné.
Vlasta

Jiřina Gebčinská (neověřeno) | Ne, 08/10/2014 - 20:34

Mám recept na vynikající dušenou cuketu: cuketu oloupat, lžící vyndat střed se semínky (je lepší větší cuketa, která se musí oloupat), potom ji nastrouhat, posolit a nechat chvilku odležet. Tekutinu odebrat a cuketu dát dusit na cibulku se sladkou paprikou, asi po 20 minutách přilít kysanou smetanu, dochutit solí, pepřem a lžičkou cukru. Je to opravdu delikátní.. Jí se s čerstvým pečivem, nejlépe s chlebem

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Cuketové placičky recept. Cuketové placičky jsou výborným tipem na neformální, originální pohoštění kamarádů a přátel. Přípravu cuketových placiček zv…