Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zapečenou cuketu | recept

Zapečená cuketa je jídlo připravené doslova raz dva. Minimum práce, minimum ušpiněného nádobí, krátký čas – a přitom efekt náramný. Jak udělat zapečenou cuketu? Zkuste to třeba podle našeho receptu.

Co je potřeba

  • suroviny podle návodu
  • gril nebo trouba
1

Na zapečenou cuketu budeme potřebovat jednu mladší cuketu, která má ještě „poživatelný“ střed, dále šunku (slaninu, na tenké plátky nakrájené uzené maso), sýr typu camembert, olivový olej (může být s naloženými chilli papričkami, můžeme si ho udělat sami doma), cibuli, česnek, zelené bylinky nebo provensálské koření, sůl a mletý pepř.

2

Cuketu oloupeme a nakrájíme na asi centimetrové plátky. Zapékací misku vymažeme olejem a vyložíme nesolenými plátky cukety. Na cuketu položíme tenké kolečko cibule, na čtvrtinu (nebo podle velikosti) poskládaný plátek uzeniny (na větší cuketu dáme dva kousky), plátek česneku, tenký řez sýra a případně lísteček bylinky (třeba bazalky). Všechny vrstvy spíchneme párátkem. Když nemáme čerstvé bylinky, posypeme pokrm provensálským kořením.

3

Pokapeme olejem a dáme rychle zapéci pod gril. Když gril nemáme, použijeme pečící troubu. V tom případě ale zapneme jen horní zahřívání – na nejvyšší stupeň. Za deset až patnáct minut je zapečená cuketa hotová. Vyndáme z grilu (trouby) a ještě za horka vytáhneme párátka.

4

Zapečenou cuketu podáváme s topinkami jako teplý překrm, s opékanými bramborami, s bramborovou kaší coby lehké hlavní jídlo, a nebo jen tak - jako originální zákusek při posezení s přáteli (nejlépe k dobrému červenému vínu).

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto receptu na zapečenou cuketu: autorka

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat cuketové placičky | recept
Cuketové placičky recept. Cuketové placičky jsou výborným tipem na neformální, originální pohoštění kamarádů a přátel. Přípravu cuketových placiček zv…