Přejít k hlavnímu obsahu

Jak použít jablečný ocet v domácnosti a pro své zdraví

Jablečný ocet ─ unikátní lidový lék, v minulých letech trochu opomíjený, zaznamenává v současnosti slavný návrat. Pokud jste byli zvyklí jablečný ocet používat pouze na zálivku do salátů, zkuste nyní jeho efektivitu využít pro vlastní zdraví a jako pomoc v domácnosti. Přináším vám několik zajímavých tipů, jak jablečný ocet využít.

1

Jablečný ocet pro zdravé vlasy

Trápí vás slabé vlasy a postrádáte u nich lesk? Pak vyzkoušejte jablečný ocet, který je posílí. Stačí si vlasy umýt běžným šamponem a v konečné fázi je opláchnout octovým roztokem. Roztok si připravte tak, že smícháte 1/2 lžíce jablečného octa a šálek studené vody. Aby byl výsledek znatelný, roztok používejte několikrát týdně. Uchovat jej můžete v ledničce.

2

Chcete mít bílé zuby?

Jablečný ocet to dokáže. Účinně vám odstraní odolné skvrny na zubech, a to hlavně z nikotinu a kávy. Vyžaduje to však trpělivost a nepřetržité každodenní provádění čištění po dobu jednoho měsíce. Ale POZOR! Jablečný ocet může narušit oslabenou sklovinu, proto je nutné po čištění dobře vypláchnout ústa čistou vodou a pak si ještě zuby vyčistit zubní pastou.

3

Na pleť jablečná voda

Na mastnou pleť se sklonem k tvorbě pupínků a rozšířeným pórům si snadno připravíte jablečnou vodu. Do dvou dílů převařené vody přidejte jeden díl jablečného octa a promíchejte. Navlhčeným tamponem potírejte pleť večer a ráno před nanesením krému. Pokud vás trápí akné nebo pigmentové "stařecké" skvrny, aplikujte tamponem neředěný jablečný ocet lokálně.

4

Odstraní bradavice i pálení žáhy

Namočte vatový tampon do jablečného octa, přiložte na bradavici, přelepte náplastí a nechte jej na místě po celou noc. Opakujte to celý týden. Po této době by měla bradavice odpadnout, přesto se však doporučuje v léčbě pokračovat ještě několik dní, aby byl efekt zaručen.

5

Čisticí prostředek a dezinfekce

Možná vás překvapí, že jablečný ocet je také vynikající přírodní čisticí prostředek a k tomu ještě netoxický. Kyselina octová, kterou obsahuje, zde působí jako ničitel mikrobů, bakterií i jejich zárodků a brzdí růst plísní. Už naše babičky znaly jeho využití také jako dezinfekci. Přidávaly ho do vody na vytírání, mytí oken nebo ledničky, aby ji zbavily bakterií a pachů. Jablečný ocet skvěle dokáže rozpustit usazený vodní kámen.

6

Prádlo dokonale čisté a krásně měkounké

Převoněné chemické prostředky nejsou pro vaše prádlo úplně to nejlepší. Vynechte tentokrát aviváž a použijte místo ní půl šálku jablečného octa ─ prádlo bude krásně čisté a navíc měkoučké. Nemějte obavy, že bude cítit po octu. Jemná pachová stopa vyvane dřív, než prádlo sundáte ze sušáku.

Alergie na jablečný ocet je vzácná, ale vyskytne-li se u Vás jakákoliv alergická reakce, okamžitě jej přestaňte užívat.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o pleť v zimě
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY
Jak vyrobit domácí masážní gel | DIY. Trápí Vás bolavá záda, namožené či ztuhlé svaly nebo se potřebujete uvolnit po náročném dni či sportovním výkonu…