1

Rychlá záchrana – suchá metoda Kukuřičný nebo bramborový škrob – běžná součást našich spižíren nás zachrání od nejhoršího. Máte-li mastné kořínky vlasů, použijte škrob jako suchý šampón. Škrob totiž nasaje z vlasů mastnotu.

Postup je následující: suché vlasy rozčešte a pěšinku po pěšince "pocukrujte" trochou škrobu. Na celou hlavu vystačí asi lžička, dle hustoty vašich vlasů. Vlasy promněte a nechejte působit 3 až 5 minut. Poté si vlasy vytřete ručníkem, aby se škrob dostal pryč a vlasy pročesejte hřebenem. Tato varianta funguje nejlépe u světlovlasých lidí, bruneti mohou škrob smíchat s kakaovým práškem. Do škrobu můžete přidat i pár kapek oblíbeného esenciálního oleje, vůně podpoří váš pocit čistoty.

Suchý šampón z drogerie – dnes je na trhu celá řada suchých šampónů od tradiční Amicy, která obsahuje speciálně upravený rýžový škrob, až po dražší suché šampóny ve spreji. Použití dle návodu na obalu.

2

Mokré metody Vaječný žloutek – žloutek používaly k péči o vlasy už naše babičky, především spolu s medem jako výživnou masku. Ale dá se použít i místo šampónu! Obsahuje totiž lecitin, který na sebe váže maz z vlasů.

Postup: na mokré vlasy naneste syrový žloutek, vlasy pořádně promněte a poté spláchněte vlažnou či studenou vodou. Příliš horká voda by žloutek "uvařila" a pracně by ste jej pak dostávali z vlasů.

Jedlá soda a jablečný ocet – tato metoda je vhodná pro dlouhodobé používání, jen je třeba přečkat asi 6 týdnů, než se pokožka hlavy stabilizuje a kdy vlasy vypadají jinak, než jak jsme zvyklí po umytí běžným šampónem. Jedlá soda je jemně zásaditá a vlasy šetrně umyje, jablečný ocet zde funguje jako kondicionér a díky jeho kyselosti pomáhá udržet optimální pH vlasové pokožky.

Postup: polévkovou lžíci jedlé sody smícháme s vlažnou vodou na kašičku a vmasírujeme do namočených vlasů od hlavy směrem dolů. Masírujeme asi 5 až 7 minut a poté důkladně opláchneme. Kávovou lžíci jablečného octa smícháme s 2 dcl vody, nalejeme do vhodné lahvičky (např. od šampónu) a polejeme si vlasy. Poté opláchneme vlažnou či studenou vodou.

Tuhé šampóny ve formě mýdla – výrobci přírodní kosmetiky nabízejí spoustu druhů tuhých šampónů, které obsahují různé byliny a výživné oleje, díky kterým není třeba používat kondicionér. Aplikují se tak, že si mokré vlasy potřeme mýdlem, napěníme, promasírujeme a opláchneme. Tato šampónová mýdla pokožku zbytečně nevysušují a vlasy jsou lesklé a hebké.

Olivové mýdlo – kvalitní olivové mýdlo je k dostání v prodejnách zdravé výživy, bylinářstvích a eko drogeriích. Nanáší se obdobně jako tuhé šampóny, jen méně pění. Vyzkoušela jsem mnoho způsobů mytí vlasů a toto je pro mě zatím nejlepší a také cenově výhodná varianta. Držím vám palce, ať si najdete také tu svou.

Varování

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (3 votes)