Přejít k hlavnímu obsahu

Jak poznat Štrasburk

Štrasburk - to je francouzské město, které bylo založeno roku 12 př.n.l. a které určitě stojí za návštěvu. Nachází se na hranicích s Německem a v současné době v něm sídlí většina vrcholných orgánů Evropské unie. Ve Štrasburku si každý najde to své, nachází se zde moderní čtvrti i skvostné pamětihodnosti. Co ve Štrasburku nezapomenout navštívit?

1

Katedrála Notre-Dame
Nedostavěná, a přece krásná. Gotická katedrála monumentálních rozměrů je otevřená každý den. První neděli v měsíci ji můžete navštívit bez poplatků, běžný vstup stojí 4,40€. Pokud si chcete užít Štrasburk z ptačí perpektivy, můžete za 3€ vystoupat do vyhlídkové části věže.

2

Rohanský palác
Zámek z 18. století bude určitě zajímat všechny milovníky umění, archeologie a řemesel. Právě zde se totiž nacházejí nejvýznamnější městská muzea těchto oborů. Jsou otevřena každý den kromě úterý a vstupenka stojí 6€ na osobu. Jak už je ve Francii zvykem, osoby mladší osmnácti let mají vstup zdarma.

3

Petite France
Návštěvou historické čtvrti Petite France se rázem ocitnete na přelomu 16. a 17. století. Malebné domečky a mosty vytvářejí nepopsatelnou atmosféru staré rybářské oblasti, kterou můžete procestovat pomocí výletních lodiček.

4

Vinné sklepy
Pod bývalou městskou nemocnicí na Place de l'Hôpital byl v roce 1395 vybudován rozsáhlý vinný sklep. V současnosti se zde nachází muzeum, kde je uložen barel vína z roku 1472 a jiné hroznové skvosty.

5

Sídla EU
Organizované skupiny návštěvníků mohou po předchozí domluvě navštívit budovu Evropského parlamentu a Evropské komise. Jedná se o obrovské moderní budovy, kde se schází vrchní představitelé orgánů Evropské unie. Návštěvníci se mohou v budově Louise Weisse zúčastnit plenárního zasedání a sledovat tak práci našich europoslanců.

Po Štrasburku se nejlépe cestuje pomocí moderních tramvají.

Autor: Anetka5
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si užít Řím - památky
Jak poznat Neapol za 3 dny | tipy
Jak procestovat Budapešť | tipy
Jak se nezamilovat do Amsterodamu | tipy