Přejít k hlavnímu obsahu

Jak přestat kouřit

02. Prosinec 2019

Jak přestat kouřit? Přestat s kouřením cigaret vyžaduje především pevnou vůli. Přestat kouřit můžete prakticky kdykoli, pokud to myslíte ale vážně, zbavte se závislosti na cigaretách hned. Tady je návod krok za krokem, jak přestat kouřit, a to jednou a provždy.

1

Proč přestat s kouřením? Ujasněte si důvody, proč se chcete zbavit závislosti na cigaretách, a ty si pak následující týdny v odvykací kůře neustále připomínejte. Mezi nejčastější důvody, proč přestat kouřit, patří finanční stránka - přeci jen jde měsíčně o stovky i tisíce korun, které můžete ušetřit, zdraví - každým vdechnutím cigaretového kouře se do plic dostává několik tisíc jedovatých látek včetně karcinomů, nebo prostě vašemu partnerovi váš cigaretový dech není nejmilejší. Pamatujte si, proč to děláte. Hlavně to však dělejte kvůli sobě.

2

Kdy a jak začít? Odpověď je jednoduchá. Začněte hned. Ne až zítra, ne až po dovolené, ne až k nějakému datu, ne až dokouřím tuto krabičku cigaret. Vaše tělo si vypěstovalo určitou závislost na nikotinu, proto počítejte s tím, že se brzy projeví abstinenční příznaky. K abstinenčním příznakům patří neklid, podrážděnost, závratě, bolesti hlavy, křeče, nespavost, nevolnost, hlad, neodolatelná touha po cigaretě, špatné soustředění, třes, závratě nebo bolesti hlavy. Za několik dní však začnou odeznívat. Chcete-lui přestat kouřit, je třeba to vydržet.

3

Udělejte si plán a motivační program Jak přestat kouřit bez motivace? To prostě nejde. Stanovte si termíny, které budete dodržovat, udělejte si svůj osobní plán. Na viditelné místo - doma či v práci - si položte pokladničku a vkládejte do ní každou korunu, kterou jste za cigarety ušetřili. Budete mít velkou chuť si opět zapálit, proto si zaveďte system, v němž za překonání každého takového okamžiku vložíte do pokladničky třeba pět či deset korun. Za své úspěchy se odměňujte a kupte si za tyto peníze něco pro radost.

4

Jak přestat kouřit? Informujte své okolí Přestat s kouřením je jednodušší, když své okolí o tomto rozhodnutí budete informovat. Přátelé, známí či kolegové budou na to brát ohled.

5

Jak přestat kouřit? Žvýkačky, elektronická cigareta nebo náplasti Vesměs všechny uvedené doplňky vám s plánem přestat kouřit můžou pomoct. Jejich smyslem je, aby se do těla uvolňoval pouze nikotin, na kterém je vypěstována závislost. Proto je třeba postupně snižovat dávku. Všechny varianty se jeví jako velice nákladné. Léčba kuřáka pomocí Nicorette stojí asi 4150 korun za tři měsíce. Přitom by ale kuřák při dávce 20 cig/den zaplatil částku 4350 korun. Takže ušetříte.

6

Co dál? Najděte si zájmy a zajímavé aktivity, které budou odvádět od cigaret pozornost. Nejideálnější je sport, začněte s tím, o čem jste dlouho uvažovali, ale nikdy jste na to neměli čas nebo odhodlání. Musí vás to bavit a dělat vám to dlouhodobě radost.

7

Konec závislosti, jsem nekuřák! Za jak dlouho budu vyléčen ze závislosti na cigaretách? To je individuální, hlavní je pevná vůle a dodržování osobního plánu. Obvykle po třech měsících byste neměli už pociťovat žádné abstinenční příznaky, ty začínají ustupovat už po prvních dvaceti dnech. Hlavní je pevná vůle. Říká se, že kdo vydrží první tři týdny, může cigaretám dát sbohem. Nezapomeňte, že to není jen závislost fyzická, ale i psychická. Kouření cigaret je totiž i společenská záležitost, proto když si někdo v okolí zapálí, máte touhu udělat totéž.

Jak přestat kouřit? Lékaři doporučují, abyste pokaždé, když budete mít chuť na cigaretu, nejprve snědli pomeranč. Poté si nebudete chtít kazit chuť pomeranče cigaretou.

Máte-li další tipy jak přestat kouřit, pošlete je.

Začnu pozvolna, budu kouřit light cigarety - To je chyba. Při kouření light cigaret dochází k častějšímu vdechování kouře, kouř je také vdechován hlouběji do plic, tak aby tělo dostalo stejnou dávku nikotinu jako při kouření běžných cigaret

Autor: JakTak
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak přestat konečně kouřit
Jak předejít kinetóze
Jak zlepšit spánek | rady a tipy
Jak na zarůstání nehtů
Jak předejít kocovině