Přejít k hlavnímu obsahu

Jak při nákupu poznat pravé a levé dveře a vany

12. Květen 2014

Provádíte stavbu nebo rekonstrukci koupelny a kupujete do domácnosti dveře nebo vanu? Možná se ocitnete ve stejné situaci jako řada zákazníků před vámi: v prodejně zjistíte, že nevíte, zda vybrat pravé nebo levé dveře a vanu. Pokud není obsluha prodejny při ruce nebo nakupujete dveře nebo vanu v internetovém obchodě, přijdou k užitku následující rady.

1

Jednokřídlé dveře
Jestli jsou dveře pravé nebo levé, poznáme jednoduše. Přistupte ke dveřím, nebo otvoru na budoucí dveře tak, aby se dveře otevíraly směrem k vám. Pokud jsou panty na pravé straně, tak se jedná o jednokřídlé pravé dveře, pokud na opačné straně, jsou to nebo budete potřebovat jednokřídlé levé dveře.

2

Dvoukřídlé dveře
Při výběru dvoukřídlých dveří je postup podobný. Opět si stoupněte čelem k pantům ze strany, kde se budou dveře otevírat k vám, a pokud je u otevírané části dveří pant na pravé straně, tak jde o dvoukřídlé pravé dveře a naopak.

3

Zárubně
Výše uvedený postup předpokládá, že měníte pouze samotné dveře. Jestli budete měnit i zárubně, využijte příležitost rozhodnout se, které dveře budou do interéru lépe zapadat. Pravá i levá strana zárubní se určuje stejně, ovšem pravidlem by mělo být, abyste vybírali zárubně i dveře od jednoho výrobce.

4

Vany
U van je rozpoznání stran ještě jednodušší. Při předpokladu, že je vana asymetrická, tak se řídíme vždy pravým uhlem, pod kterým bude přisazená ke stěně. Jestliže budeme stát čelem k vaně a vana bude svírat pravý úhel ne levé straně koupelny, tak se jedná o levou vanu. Pokud s pravou stranou, tak se jedná o pravou vanu. Vždy si domněnku ověřte u prodejce. Pokud byste koupili vanu se špatnou stranou, zbytečně si přiděláte starosti navíc.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat závitník | rady
Jak zastřešit pergolu | rady
Jak vybrat bazén | rady