Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit klementinky v červeném víně | recept na sladký dezert

05. Prosinec 2020

Jak připravit klementinky v červeném víně | recept na sladký dezert z mandarinek odrůdy klementina. Ovoce a víno. Úžasná kombinace, jejímž výsledkem nemusí být jen tradiční punč, ale i výborný sladký dezert. V podstatě k tomu stačí jen mandarinky odrůdy klementina a červené víno. Právě z nich a s dopomocí cukru, koření a Vaší chvilkové práce vytvoříte překvapivě dobrý dezert.

Co je potřeba

  • 300 ml červeného vína
  • 120 g moučkového cukru
  • 1 svítek skořice
  • ½ lžičky vanilkové esence
  • 150 ml vody
  • 6 klementinek
  • + oříšky na posypání
1

Červené víno nalijte do hrnce, přidejte cukr, svítek skořice, vanilkovou esenci a vodu. Na slabém ohni zahřívejte, občas promíchejte, aby se cukr rozpustil. Pak směs přiveďte k varu a nechejte 5 minut jemně provařit (probublávat).

2

Mezitím oloupejte klementinky. Postupujte opatrně, aby zůstaly celé a neporušené. Očistěte i přebytečná bílá vlákna.  

3

Následně je přidejte do vinného roztoku a 10 minut na jemném plameni povařte. Nemíchejte s nimi, jen je po 5 minutách obraťte.

4

Poté klementinky vyjměte a zbylý nálev zredukujte na poloviční množství. Tím i jemně zhoustne a vytvoří se sirupová konzistence.

5

Jako dezert klementinky podávejte přelité vinným sirupem, posypané oříšky.

Klementinky na víně můžete podávat i se zakysanou smetou, šlehačkou či vanilkovou zmrzlinou.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na domácí Ferrero Rocher