Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na vykrajované cukroví z čokolády a marcipánu | recept

Jak na vykrajované cukroví z čokolády a marcipánu | recept. Propojení lahodné čokolády se sladkým marcipánem a hořkým kakaem dá za vznik naprosto úžasnému těstu, které opravdu stačí jen vykrojit, upéct a vychutnat. Ovšem letmý dotek pikantní marmelády jeho dokonalost jen podpoří.

Co je potřeba

Z uvedeného množství upečete přibližně tři velké plechy.

  • 110 g másla
  • 150 g hladké mouky
  • 110 g marcipánu
  • 60 g mléčné čokolády
  • 60 g hořké čokolády
  • 1-2 lžičky tmavého kakaa
  • pikantní marmeláda ke slepování (nejlépe nakyslá rybízová)
1

V míse promíchejte mouku s kakaem.

2

Přidejte změklé máslo, nahrubo nastrouhaný marcipán a jemně nastrouhanou hořkou i mléčnou čokoládu.

3

Vše zapracujte do hladkého těsta, která se nelepí na ruce a krásně drží při sobě. Těsto je opravdu úžasně tvárné. Připravené těsto zabalte do potravinářské fólie a dejte na hodinu odpočinout do lednice.

4

Z těsta vyválejte plát o síle cca 3 mm a vykrajujte z něj libovolné tvary. Buď různé, či se můžete držet tvaru jediného. Vál na těsto jemně poprašte moukou nebo těsto vyválejte mezi dvěma pečicími papíry.

5

Vykrojené cukroví skládejte na plech vyložený pečicím papírem a pečte v předem vyhřáté troubě při 170 °C (horkovzdušná trouba 150 ˚C) přibližně 20 minut. Po vytažení z trouby by cukroví mělo být lehce měkké, díky zbytkovému teplu ještě dojde.

6

Voňavé kousky ihned po upečení opatrně přeneste na tác, kde je nechejte vychladnout.

7

Poté jednotlivé tvary potřete tenkou vrstvou marmelády a slepujte k sobě. Uchovávejte v chladu a nechte alespoň den dav rozležet.

Upečené cukroví můžete nechat jen tak, neslepovat ho, ale jen pocukrovat či namočit do čokoládové polevy.

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články