Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit levnou a kreativní dětskou oslavu

11. Září 2020

Narozeninové oslavy jsou pro děti velkou událostí. Pozvou skupinu kamarádů, těší se na dort, na dárek, na společně strávený den plný her a zábavy a také na nějaké to překvapení. Pokud připravujete dětskou oslavu, určitě si přejete, aby byla nezapomenutelná a úžasná jak pro vaše dítě, tak pro všechny ostatní dětské účastníky. Poradíme vám, jak zařídit oslavu, která bude kreativní a přitom levná.

Výběr datumu, místa a seznam hostů

Oslavuj plánujte alespoň měsíc s předstihem a pečlivě zvolte den v týdnu, kdy je největší pravděpodobnost, že vaši hosté budou moci dorazit. Oblíbeným dnem na oslavy všeho druhu je sobota. Dejte si pozor na datumy okolo svátků a prodloužených víkendů, kdy je větší šance, že lidé odjedou na výlet. Pokud se rozhodnete oslavu uspořádat v týdnu, zjistěte si které dny mají děti kroužky a naplánujte oslavu na den, kdy se to většině z nich s ničím nekříží.

Další otázkou je, kde oslavu uspořádáte. Doma, v přírodě a nebo někde v restauraci, či v dětské herně? Každá volba má své výhody. Doma jste ve svém prostředí a můžete si všechno udělat podle sebe, čeká vás ale více starostí s úklidem. Pikniky v přírodě a zahradní oslavy bývají příjemné a uvolněné, ale hrozí riziko špatného počasí, počítejte proto se záložním indoorovým plánem. Restaurace a dětské podniky jsou exkluzivní, ale většinou poněkud dražší volba.

Spolu s malým oslavencem vyberte seznam kamarádů, které by na jeho oslavě neměli chybět a rozmyslete se, jestli uděláte oslavu jen pro děti a nebo pozvete i jejich rodiče. Počítejte s tím, že se možná někdo z pozvaných nebude moci zúčastnit, proto pozvěte raději kamarádů více.

Na pozvánku napište všechno důležité

Na pozvánku nezapomeňte napsat všechny důležité informace, jako je místo konání oslavy, den, čas a předpokládaný konec párty. Napište také, jestli je to oslava jen dětská a nebo jsou zváni i rodiče. Nezapomeňte připsat svoje telefonní číslo a datum, do kdy potřebujete mít potvrzenou účast hostů.

Společné vytváření pozvánek je momentem, kdy vaše dítě zažije první velké vzrušení a těšení se na oslavu. Užijete si vzájemnou blízkost a zároveň si spolu můžete popovídat o tom, jak by si vaše dítě oslavu představovalo, co by si přálo, jaké hry a dekorace se mu líbí.

Buďte vnímaví a pozorně poslouchejte jeho podněty a nápady. Pomůže vám to při vylaďování programu a výzdoby oslavy na kterou bude malý oslavenec ještě dlouho vzpomínat.

Balónky chce každé dítě

Děti milují balónky, jsou základem každé správné párty výzdoby. Seženete je ve všech barevných odstínech. Balónky jsou ideálním doplňkem, detailem na kterém můžete klidně celou narozeninou výzdobu postavit. Čím pestřejší a barevnější variace zvolíte, tím veseleji bude výzdoba působit.

Balónky jsou levné a efekivtní řešení výzdoby na dětskou oslavu, nešetřete s nimi. Můžete je navázat na provázek a zavěsit mezi stěny, ozdobit jimi nábytek, nebo je připevnit na hůlku a po konci oslavy rozdat mezi děti.

Jedním si můžete být jistí, balónky na oslavě nikdy nic nezkazíte.

Velmi oblíbené jsou na narozeninových oslavách balónky plněné heliem. Helium do balónků povznese vaší výzdobu na další úroveň. Děti jsou z balónků létajících vzduchem nadšené, je to takové malé kouzlo, které zařídíte i bez kouzelníka.

S balónky se dá hrát také spousta her a vy díky nim nebudete muset vymýšlet složitý program.

  • Balónek ve vzduchu
    Rozdělte děti na dvě skupiny a do každého týmu dejte jeden balonek. Týmy mezi sebou soutěží, kdo udrží balonek déle ve vzduchu pouhým foukáním.
     
  • Tanec s balónky
    Známá a oblíbená hra. Rozdělte děti do dvojic a pusťte hudbu. Hra spočívá v tom, že spolu děti tancují a snaží se udržet balónek mezi svými čely.
     
  • Praskání balónků
    Praskání balónků se hraje v několika verzích.
  1. Rozdělte děti do dvojic, úkolem je společnými silami balónek prasknout. Hru můžete stížit tím, že dětem zakážete používat ruce, k prasknutí balónku mohou pak děti použít jen svá těla.
  2. Balónky přivažte dětem k nohám. Cílem je prasknout balónek ostatním ale uhlídat svůj balonek neprasknutý. Komu zůstane na konci hry balónek celý, vyhrává.
  3. Nafouknout a prasknout - děti nafukují balónky do té doby, než prasknou. Komu se to podaří nejdříve, ten vyhrává.
  • Variace na “Židle”
    Hru židle všichni známe. Skupina dětí, chodí okolo kruhu z židlí, když se vypne hudba, děti se snaží co nejrychleji sednout na židli. Židlí je vždy o jednu méně než dětí. Ten který svou židli nenajde, vypadává. “Židle” můžete hrát ale také s balónky. Když skončí hudba děti se snaží ulovit balónek, které leží uprostřed kruhu na zemi.

Párty výzdoba

Ty správné dekorace udělají každý prostor výjimečný. Proto i na dětské narozeninové oslavě, je kreativní výzdoba základem.

Děti jsou vnímavé a mají rády věci na efekt. Nadchnete je létajícími heliovými balonky i pestrými girlandami, které z každého obyčejného pokoje rázem vytvoří ráj všech oslavenců.

Třpytivé čepičky, princeznovské korunky, a nebo rovnou tématické kostýmy a masky jsou další nápad jak vytvořit originální, jedinečnou atmosféru.  Kostýmové párty jsou náročnější na přípravu, to ale neznamená že musí být drahé. S tvořivým duchem vyrobíte krásné a originální masky klidně sami s dětmi, pouze z věcí které máte doma.

Další “kouzlo”, které děti milují jsou bublifuky. Megabublifuky a obří bubliny jsou pro děti velkou atrakcí, radost jim ale uděláte i klasickými malými bublifuky do ruky. Mezi duhovými bublinami se děti vyřádí a vaše narozeninová oslava bude o kousek víc kouzelnější.

Balonky, bublifuky a masky jsou největším hitem dětských oslav. Tímto trojbojem máte řešení dobré dětské nálady a nadšených jiskřiček v dětských očích v kapse.

Mezi další tipy párty výzdoby patří lampiony, konfety, pompony a rozety, stuhy, frkačky a různé rekvizity na focení

Dort a pohoštění můžete podávat ve speciálním dekorativním párty nádobí. Myslete na přírodu a volte ekologické jednorázové nádobí a příbory, které je kompostovatelné.

Překvapte děti něčím speciálním

Narozeniny jsou výjimečný den, který lidé oslavovali odpradávna. Ať už si to uvědomujeme a nebo ne, narozeninová oslava je i v dnešní době určitým rituálem, ceremonií proměny a dospívání. Dopřejte proto dětem zažít na jejich oslavě něco jedinečného, něco čím vybočí z každodennosti. Narozeniny jsou přeci jenom den, kdy se ději neobyčejné věci .

Malování na obličej děti milují. Na chvilku se můžou stát čímkoliv, vílou, motýlkem, kočičkou a nebo třeba spidermanem. Malováno na obličej je právě jednou z těch činností, které vaší oslavu okoření vzácným pocitem výjimečnosti a jedinečnosti, je to něco speciálního, co děti nezažívají každý den.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: redakce
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se vyznat v druzích jógy
Když se řekne jóga, většina z laiků si představí krkolomnou tělesnou pózu, soustředěný výraz ve tváři a velkou výdrž. To je ale velmi zjednodušuj…
Jak se vyznat v pletacích jehlicích
Ruční práce, zejména pletení, jsou na vzestupu. Nejedna žena si chce vlastnoručně vyrobit originální šálu, nákrčník, čepici nebo svetr, protože na trh…
Jak správně vybírat přízi na pletení
Řada pletařek, které s tímto hobby teprve začínají, bývá bezradná, pokud jde o výběr vhodné příze. Tu lze rozdělit podle několika kritérií, zejména dl…