Co je potřeba

- proutky - provázek - zahradnické nůžky - tavná pistole a náplně - stuha - plastová miska - mech - vyfouklá vajíčka

1

Opatříme si proutky různé tloušťky. Silnější potřebujeme na okrášlení misky, ze slabších budeme tvarovat zajíce. Proutky mohou být z libovolné dřeviny. Miska bude vypadat hezky, když na její polepení použijeme více druhů proutků s různě zbarvenou kůrou.

2

Aby se s proutky na zajíce lépe pracovalo, natočíme je na rukojeť zahradnických nůžek nebo přes prst. Proutky se polámou a budou se lépe tvarovat. (viz ilustrační fotografie).

3

Silnější proutky nastříháme na menší kousky nestejné délky. Nakrátíme si i několik slabších proutků, kterými budeme vyplňovat mezery mezi jednotlivými kusy tak, aby neprosvítal podklad.

4

Vezmeme si plastovou misku nebo květináč. V některých zahradnictvích je dostanete při nákupu sazenic. Misku umyjeme a pomocí tavné pistole po obvodu lepíme kousky dřeviny. Kousky lepíme těsně vedle sebe. Mezery mezi jednotlivými kusy zamaskujeme tenčími proutky.

5

Na výrobu jednoduché siluety zajíce potřebujeme slabší proutky, které jsme si polámali. Vždy několik proutků svážeme provázkem k sobě. Nejlepší je přírodní, třeba konopný, silonový klouže. Vytvarujeme si malé kolečko – hlavu, větší jako tělo a dvě uši.

6

Kdo je obzvlášť pečlivý a trpělivý, může potom jednotlivé díly omotat tenkými proutky (viz ilustrační obrázek – pro celkový náhled rozklikněte fotografii). Zamaskuje se tak provázek. .

7

Komu se nechce a nevadí mu drobné nedokonalosti, může provázek zamaskovat cik cak proutkem. Je to rychlejší, ale první způsob vypadá mnohem lépe. Jednotlivé díly pak pomocí provázku nebo proutí spojíme dohromady a zajíc je téměř hotov. .

8

Zajíce ozdobíme mašlí libovolné barvy. Přes tělo připevníme zezadu několik prutů, na něž budeme tavnou pistolí lepit vyfouknutá nebo plastová vejce (viz ilustrační obrázek – pro celkový náhled rozklikněte fotografii). Do vyfouknutých vajec můžeme připevnit suché rostliny.

9

Vejce na zajíce necháme buď přírodní, nebo je nabarvíme. I přírodní barva skořápek je variabilní. Různá plemena slepic mají odlišnou barvu. Nazelenalá je od Araukán, tmavě hnědá má plemeno Maranska. Křepelčí vejce jsou kropenatá a zajímavostí je, že neexistujou dvě stejná.

10

Dekoraci dokončíme tak, že do misky naaranžujeme seno, mech nebo slámu, do které položíme vejce (viz ilustrační obrázek – pro celkový náhled rozklikněte fotografii). Zajíce zezadu přilepíme k misce. Zajíce můžeme upravit i jako zápich, když mu přes tělo přilepíme delší prut. Do podkladu v květináči můžeme zakomponovat aranžérskou hmotu nebo malé nádobky na vodu a vložit čerstvé květiny.

Varování

Pozor při práci s tavnou pistolí, lepidlo má velmi vysokou teplotu.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.833335
Average: 4.8 (6 votes)