Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit pampeliškový med

07. Květen 2012

Recept na zdravou pochoutku - pampeliškový med. Všichni víme, že med je zdravý. A také chutný, co si budeme povídat. Tento "medový" recept vyzkoušejte i vy, věřím, že jej zvládnete.

Co je potřeba

4 vrchovaté hrsti čerstvých květů, 1 l vody, 1 kg krystalového cukru, 1 citron, 1 pomeranč

1
Rozvité květní úbory pampelišek prosypeme částí cukru a pokropíme vymačkanou citronovou šťávou.
2
Dáme na 12 hodin proležet, pak zalijeme studenou vodou a v širším nerezovém nebo skleněném hrnci zvolna přivedeme k varu. Necháme vychladnout a přecedíme.
3
Do výluhu přidáme zbylý cukr, na plátky nakrájený citron a pomeranč (předem řádně očištěné v horké vodě). Opět necháme krátce svařit a vychladit.
4
Ohřev a vychladnutí opakujeme ještě dvakrát, dokud se neodpaří tolik vody, aby měl sirup konzistenci medu.

Pampeliškový med se používá jako ten skutečný například na pečivo nebo do čaje, na vdolky apod.

Autor: lennka
Hodnocení
poetkavlasta (neověřeno) | So, 09/19/2015 - 14:10

A konečně do třetice, smetankové víno z květů:

1/2 litru syrových květů bez stopek vložíme do nádob. Přidáme k tomu dva celé citrony a dva pomeranče řádně omyté, včetně kůry, jemně nakrájené na kolečka. Muisí však být zbavena jadérk. To vše zalejeme 4 litry vařící vody, přiklopíme a ncháme 4 dny vyluhovat. Šťávu pak slijeme přes plátno do okurkové pětilitrové láhve a promísíme s 1/2 kg krystal. cukru. Nakonec se přidá 15 g obyčejných kvasinek (nebo raději vinné kvasinky "Malaga") Láhve uzavřeme s kvasným uzávěrem a nechme 3 měsíce kvasit.
Po zjemnění se víno stáří do láhví.

Tyto dva recepty ale vyzkoušené nemám. Budete-li je chtít vyzkoušet Vy sami, musíte si počkat na příští jaro. Vlasta

Mohu také posloužit receptem na smetankový likér:

K přípravě potřebujme 1/4m kg květů a 1 kg syrových kořenů,
Vše se přelije 1/2 lit. převařené vody a 1/ lit. čistéh lihu. Necháme několik dnů stát na slunci(přikryté alobalem). Po několika dnech přefiltrujeme přes oplátýnko.
Hotový likér můžeme podle chuti přisladit.

Pampeliškového medu jsem se navařila spoustu, když jsem žila na naší chalupě, které jsme s mužem říkali "Zelené království". Pod zahradou jsme měli veliku louku, která byla na jaře poseta žlutými sluníčky a já je chodila trhat do košíku a vybírala ty největší a nejkrásnější okvětí. Náš dům byl na polosamotě, daleko od městské aglomerace, takže pampelišky byly čisté a neotrávené.
Na jednu dávku jsem nasbírala 250ks květů smetanky lékařské (pampelišek), které jsem přelila 1 a 1/2 litrem vařící vody. Přidala na kolečka rozkrájenou půlku pomeranče i s kůrou, jeden celý citron na plátky,.Po povaření vše bez jadérek, necháme 24 hodin stát. Potom vývar zcedíme, přidáme l kg cukru a svaříme až do hodnoty sirupu a barvy medu. Je to výborný lék na průdušky ale také prima svačinka či snídaně pro nás i pro děti.(na chléb nebo pečivo s máslem).
Já to vždy dělala z trojité dávky najednou a obdarovávala tím i rodinu.My s mužem si dávali ráno, každý jednu lžičku. Med má lahodnou chuť.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Sedmikráskový med. Sladká pochoutka z hezkých sedmikrásek? Tak to je přece sedmikráskový med. Takový med můžete mít doma i vy. Stačí postupovat podle…