1

První krok je jednoduchý. Rychlé hubnutí může způsobit jojo efekt. Hubněme dlouhodobě a uváženě.

2

Jojo efekt přichází tehdy, kdy se po dietě nebo cvičení vracíme „do starých kolejí“. Proto při svém hubnutí nedělejte žádné extrémní změny vašeho standardního životního stylu. Ano, zvyšte svou pohybovou aktivitu a omezte nezdravá jídla. Ale nic drasticky. Omezíme to, bez čeho se v životě prostě obejdeme a nebude nám chybět.

3

Své hubnutí si plánujeme.

4

Motivujte se. Lidé, kteří mají silnou motivaci zhubnout a získat lepší postavu, třeba do plavek na léto, na setkání spolužáků po letech apod., jsou v hubnutí úspěšnější a jojo efekt se jim pak vyhýbá obloukem.

5

Během hubnutí nehladovíme. Hladovění podporuje přejídání. Navíc může vyústit v anorexii nebo přejídání. A to určitě nechceme.

6

Jezte doporučenou porci masa. Zbytek talíře vyplňujte zeleninou. Můžete jíst tolik zeleniny a ovoce, jak se vám zlíbí.

7

Pijte dostatek vody. Pravidlo, na které se zapomíná. Čistou a neperlivou vodu, popřípadě očisťující zelený čaj. Káva vám nepomůže, ta odvodňuje.

8

Vychutnejte si další aspekty zdravého hubnutí. Oblečení lépe padne, posílíte svaly, snížíte hladinu cholesterolu, zlepšíte svůj krevní tlak… To jsou důvody k radosti.

9

Podpora nejbližší rodiny a přátel je užitečná. Obklopte se těmi, kteří vám budou při hubnutí fandit.

10

Jojo efekt přichází, pokud se dostaví negativní pocity spojené s osobním stresem. Stres někteří používají jako záminku k tomu, aby přestali respektovat své stravovací návyky. Cvičení pomáhá stres odbourat, zacvičte si a vyplavte trochu endorfinu, pokud se psychicky necítíte zrovna nejlépe. Spravíte si náladu a budete mít dobrý pocit, že jste udělali i něco pro sebe.

11

Zabraňte návrat ke svým stravovacím hříchům. Stravování v restauracích rychlého občerstvení? Na to zapomeňte. Raději se prostě se svými novými stravovacími návyky vyrovnejte.

12

Venku je špatné počasí – cvičit nejdu. Klasický scénář, v němž si brousí zuby jojo efekt. Pokud jedno cvičení vynecháte, nevadí. Pokud hledáte záminku k tomu, abyste nemuseli cvičit, to už vadí. Je-li venku škaredě, cvičte doma. Nechcete-li cvičit doma, nemáte asi dostatečnou motivaci. Posilte ji. Cítíte únavu? Pak zkontrolujte svůj jídelníček – asi nemáte dostatek živin.

Tipy

Pokud se vám návod líbí a připadá vám užitečný, oceňte ho hvězdičkou a doporučte svému známému, kterému by tyto rady přišly vhod. Podělte se i vy o své zkušenosti s hubnutím. Díky!

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.153845
Average: 4.2 (26 votes)