Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se stát modelkou

17. Únor 2014

Jak se stát modelkou? Asi všichni známe příběhy některých topmodelek, které na ulici oslovil fotograf a zbytek už se odehrával na stránkách Vogue. To jsou ale velmi vzácné výjimky. Drtivá většina modelek se ke své kariéře dostala jinak a stálo je to mnoho dřiny a odříkání. Jste připravení tohle podstoupit? Pak si přečtěte, jak se dostat před světové objektivy. Rady jak se stát modelkou krok za krokem.

1
O kariéře modelky je dobré uvažovat co nejdříve. V Česku začínají dívky s modelingem kolem 15 let, v zahraničí je tato hranice ještě o 2 roky nižší. Předpokladem je výška minimálně 170 centimetrů, ideálně nad 175. Vyvarujte se piercingu a tetování! Pořiďte si boty na vysokém podpatku a trénujte chůzi. Ideální je sledovat se při chůzi v zrcadle a porovnávat ji se záběry z profesionálních přehlídek.
2
Začněte se věnovat zdravému životnímu stylu a pohybu, abyste dosáhli optimální postavy a zbavili se případných kil navíc. U modelek se klade důraz na štíhlou postavu. BMI se často pohybuje na spodní hranici normální váhy.
3
Vyhledejte si na internetu agentur nejbližší vašemu městu, choďte pravidelně na castingy a účastněte se i soutěží krásy, odkud se modelky často rekrutují. Oslovit agenturu můžete i sami. Stačí vybrat reprezentativní fotografie a zaslat je emailem. Mnoho agentur má na svých stránkách kontaktní formulář, přes který se lze přihlásit ke spolupráci. Fotografie nemusíte mít od profesionála. Pokud se agentura rozhodne spolupracovat, většinou nabídne vytvoření profesionálního portfolia fotografií.
4
Modelky – a hlavně ty začínající – často musí absolvovat zdlouhavé castingy. Nejdůležitější radou je tvářit se vždy příjemně, i když musíte stát celý den ve vysokých podpatcích. Krom chůze a postavy také rozhoduje výraz.
5
Základem je přirozený vzhled. Módní fotograf dokáže rozpoznat tvář vhodnou pro modeling hlavně bez nánosů make-upu a bez vrstvy barvy na vlasy.
6
Dobrým předpokladem, abyste se stala modelkou, je znalost cizích jazyků, především angličtiny. Pokud totiž modelka vycestuje do zahraničí, jede sama a agentura ji na práci jenom vysílá. Modelka by měla umět poslechnout fotografovy pokyny.

Modelingovou agenturu si nejdříve dobře prověřte, najděte si její retence, kontaktujte modelky, které s ní spolupracují. V žádném případě se nenechte zvát na focení od fotografů, kteří vás náhodně osloví na ulici. Vezměte si vizitku a před schůzkou získejte reference. Hubněte pouze pod dohledem odborníků! Modelky mají častokrát BMI v kategorii podvýživy, což může být velmi nebezpečné pro celkový zdravotní stav.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu Jak se stát modelkou: Belovodchenko Anton, ID: 1422330, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
melka22 (neověřeno) | So, 06/29/2019 - 19:51

Z vlastní zkušenosti bych řekla, že pro modelku nemusí být piercing nějaké velké omezení. Podívejte se, kolik slavných osobností dnes piercing nosí ;-) Občas fotím pro jednu reklamní agenturu, nosím piercing z https://www.sperkyleclay.cz/95-piercing a nikdy s tím nebyl žádný problém.

Další zajímavé články