Co je potřeba

sushi

1

Maki sushi

Maki sushi je nejznámějším druhem sushi. Má tvar malých rolek. Obvod tvoří řasa, pak následuje rýže a uvnitř jsou různé druhy náplně: obvykle syrová ryba s různými druhy zeleniny. Podává se společně s marinovaným zázvorem, křenem wasabi a sójovou omáčkou.

2

Sushi uramaki

Sushi uramaki je vlastně naruby obrácené maki sushi. Vnější vrstvu tvoří rýže, pak najdeme zelný proužek řasy a konečně uprostřed náplň. Sushi uramaki se často obaluje v nejrůznějším koření nebo semínkách. Servíruje se stejně jako maki sushi.

3

Gunkan maki sushi

Gunkan maki sushi je šištička rýže potřená wasabi, obalená plátkem řasy nori. Toto sushi se zdobí např. kaviárem nebo bylinkovými snítkami. Servíruje se s obvyklými přísadami.

4

Nigiri sushi

Nigiri sushi je váleček ochucené rýže (obvykle potřený pastou wasabi) vytvarovaný prsty na talíři a ozdobený plátkem syrové ryby, popř. vejcem, omeletou či avokádem. Stejně jako maki sushi lze i nigiri sushi jíst rukama.

5

Temaki sushi

Temaki sushi je kornoutek z mořské řasy naplněný rýží a dalšími ingrediencemi (rybou, zeleninou atd.). I toto sushi se může jíst rukama a je dokonce dovoleno z něj ukusovat. Servíruje se s obvyklými přísadami.

6

Sashimi sushi

Sashimi sushi si prý oblíbili Samurajové. Jde vlastně o plátky nakrájené ze syrové ryby, podáváné se sójovou omáčkou a wasabi. Jí se hůlkami. Někdy se sashimi podává i s omáčkou ponzu, jejíž hlavní ingrediencí jsou citrusové plody.

7

Chirashi sushi

Chirashi sushi je spíš takový sushi salát. Najdete tu všechny ingredience běžně používané pro přípravu sushi. Kuchaři je ovšem všechny smíchali v jedné velké míse. Vybírat si můžete tedy jen ta sousta, která vám nejvíc chutnají. Při jídle používáme hůlky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)