Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit vytí a štěkání psa | rady

Jak se zbavit vytí a štěkání psa | rady. Říká se, že pes, který štěká, nekouše. Bohužel v mnoha případech může být takové štěkání velmi nepříjemné, a to nejenom pro samotného majitele, ale hlavně pro sousedy. Pokud je majitel doma, většinou není problém psa zkrotit snadným povelem. Problém však nastává v době, kdy majitel dům opustí a svého psa nechá samotného. Ten potom velmi často nejenom štěká, ale také vyje, čímž dává najevo především stesk po svém páníčkovi.

1

Pokud nechcete být v hledáčku všech vašich sousedů, je třeba tento zvyk vašeho psa odnaučit. Jednou z možností je takzvaný protištěkací obojek. Tento speciální obojek, který seženete ve specializovaných prodejnách s potřebami pro chovatele, funguje na principu známého Pavlovou reflexu – tedy respektive spíše na opačném principu. Pokaždé když pes zaštěká, vydá obojek pro něho nepříjemný zvuk. Postupem času pes samozřejmě zjistí, proč je zvuk vydáván, a štěkání je pryč. Tím se však u psa neeliminuje jeho případný stesk po milovaném páníčkovi. Někomu však tento způsobu může připadat pro jeho miláčka nevhodný.

2

Mnohem efektivnější a přijatelnější způsob je psa to zkrátka naučit. Ačkoliv je to běh na dlouhou trať, je to mnohem efektivnější, než když budete psa protištěkacím obojkem trestat. Pravidelně se svému psovi věnujte a naučte ho na povel, při kterém budete opouštět byt. Ze začátku stačí na krátké chvíle. Pokud pes vydrží být skutečně ticho, přehánějte pochvaly a dejte mu i nějaký ten pamlsek. Naopak, pokud bude štěkat a výt, projevte důrazně svůj nesouhlas.

3

Postupem času samozřejmě prodlužujte dobu, kdy budete pryč. Díky tomu bude pejsek vědět, že se vrátíte a co více, že mu dáte i pamlsek. V podstatě funguje tato výchova podobně jako zmíněný obojek, pouze je v ní i podstatná část lidskosti a samozřejmé vzájemné důvěry. Tato metoda funguje na pozitivním principu – pokud je pes hodný, dostane odměnu. Což je rozhodně lepší než negativní princip obojku – pokud je pes hodný, nic nedostane a dostane pouze trest, pokud zlobí. Ostatně čemu byste dali přednost vy?

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak začít včelařit | rady
Jak naučit psa čůrat venku | rady
Jak upéct řezy z vlašských ořechů