Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zdravotně připravit do oblasti Karibiku a Střední Ameriky

04. Srpen 2010

Pokud se chystáte do některé z těchto oblastí, měli by ste se dozvědět co nejvíce o možných rizikových místech a epidemií, které se v dané oblasti vyskytují.

Co je potřeba

očkovací průkaz
zjištěné alergie
objednání vakcíny (očkovací centrum)

1

Povinná očkování
Žlutá zimnice
Toto onemocnění se vyskytuje jen v Panamě jižně od panamského kanálu. Při cestách z endemických oblastí (viz mapa) do Střední Ameriky se však záznam o očkování proti této nemoci povinně vyžaduje.
1 dávka poskytuje imunitu na cca 10 let, lze očkovat od 6 měsíců věku.

2

Základní doporučená očkování
Virová hepatitida A+B - 3 dávky poskytují dlouhodobou až doživotní imunitu.
Břišní tyfus - 1 dávka na 3 roky.
Tetanus - kontrola platnosti přeočkování proti tetanu - 1 dávka

3

Další doporučená očkování
Meningokoková meningitida - mladí lidé, kontakt s místní populací nebo fyzická námaha např. trekking - 1 dávka na 3 roky.

Cholera a cestovatelský průjem - stravování se v pouličních restauracích, pobyt mimo klasické turistické oblasti, individuální cestovatelé, nebo pokud je cestovatel náchylný k průjmům - Dukoral - 2 dávky na 2 roky.

Vzteklina - při pobytu na venkově, v odlehlejších oblastech, daleko od zdravotní péče, nebo při plánovaném delším pobytu.

Chřipka, pneumokokové infekce, neštovice - při cestování hromadními prostředky (vlak, letadlo, autobus).

4

Kvůli vysokému výskytu různých členovci přenášených infekcí je doporučováno používání účinných repelentů.

5

Podívejte se sami na výskyt malárie ve své destinaci: http://cdc-malaria.ncsa.uiuc.edu/.

Podívejte se na výskyt malárie ve své destinaci: http://cdcmalaria.ncsa.uiuc.edu/.

Autor: KJersey
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat Osoblažsko | tipy
Jak poznat Osoblažsko | tipy. Kdo ví, kde leží Osoblaha? Asi jen pilní studenti českého zeměpisu, válečných dějin či znalci a milovníci železnic. Osob…
Jak poznat maďarský Debrecen | tipy
Jak poznat maďarský Debrecen | tipy. Při vyslovení názvu druhého největšího maďarského města se někomu začnou „dělat chutě“ na slavné párky či pečínky…
Jak poznat Mariánské Lázně | tipy
Jak poznat Mariánské Lázně |  tipy. Do Mariánských Lázní nepřijíždějí jen nemocní lidé. Ve světoznámých západočeských lázní lze strávit i velmi p…