Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si otevřít vlastní internetový obchod

03. Leden 2014

Otevření vlastního internetového obchodu je snem mnoha podnikatelů. Nejedná se ovšem o vůbec nic jednoduchého. Velké množství internetových obchodů končí nebo krachuje právě kvůli nedostatečné připravenosti. To ovšem neznamená, že nelze uspět ani v konkurenčním prostředí. Pokud bude mít uživatel jasnou vizi a bude se držet důležitých kroků, tak se pro něj může otevření internetového obchodu setkat s úspěchem .

1
Podnikání a způsob příjmu Pro otevření e-shopu je zapotřebí mít vlastní živnost, jestliže jí nemáte nebo pokud nemáte společnost, tak je třeba si ji zařídit. Jestliže teprve budete s e-shopem začínat, tak se neregistrujte hned jako plátci DPH. Zařiďte si volnou živnost s číslem 48 – tedy Velkoobchod a maloobchod. Rozhodněte se také, jestli bude váš obchod hlavním zdrojem příjmu, nebo jestli ho budete mít pouze jako doplňkovou činnost.
2
Produkt Ujasněte si, jaký druh produktu chcete prodávat. Než se do obchodu pustíte, tak si musíte zběžně zjistit dodavatele a také konkurenceschopnost na trhu. Pokud byste měli příliš vysokou konkurenci, tak se raději zaměřte na jiný sortiment. O produkt, který chcete prodávat, musí být zájem. Udělejte si klidně i malý průzkum trhu. Teprve když jste rozhodnutí, jaké zboží budete prodávat, tak se můžete pustit do dalšího kroku.
3
Náklady Spočítejte si vstupní náklady na otevření obchodu i nákup produktů. Nikdy se nepouštějte do obchodu, pokud nemáte jistou finanční rezervu, kterou byste mohli uplatnit v případě nečekaných výdajů.
4
Internetový obchod Samotný internetový obchod vám může fungovat přes poskytovatele eshopů, v ČR jich je mnoho. Další možností je vytvoření obchodu na míru. Vytvoření eshopů přes poskytovatele obchodů je snadné, můžete si nejprve obchod sestavit, prostřednictvím jednoduchého editoru a pokud vám bude vyhovovat, tak si ho zaplatíte. E-shop si můžete také nechat vytvořit na míru, zde je ovšem nutné se připravit na větší náklady a na výběr systému eshopu, kterému budete sami rozumět.
5
Obchodní podmínky, platební podmínky aj. Je nutné si nechat od profesionálů sepsat obchodní podmínky, kde bude uvedeno vaše jméno, reklamační řád aj.
6
Doprava U produktů si zajistěte možnost dopravy, která může být standardně přes Českou poštu nebo přes jiné poskytovatele.
7
Platební podmínky Je důležité si je včas stanovit, čím více možností zvolíte, tím lépe pro vás. Základem by měla být bankovní platba a platba přes internetové peněženky.
8
Spuštění Ve chvíli, kdy eshop spustíte do plného provozu, tak se postarejte, abyste už byli schopni se postarat o kompletní servis zákazníkům.
9
Reklama Nejdůležitější věc, která rozhodne o vašem úspěchu nebo neúspěchu. Do reklamy je zpočátku nutné investovat většinu volných prostředků. Pro začínající obchod je důležité zajištění optimalizace pro vyhledávače, PPC reklama a také zařazení do všech hlavních porovnávačů cen. Čím více reklamy, tím lépe.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, SPX1MPK, ID: 1998, Pixmac.cz

Hodnocení

Ty reklamní tašky nejsou špatný nápad, nicméně si myslím, že pokud na eshop chcete přilákat zákazníky, tak je mnohem lepší zainvestovat do lepší SEO optimalizace. Mluvím z vlastní zkušenosti. Pokud byste náhodou netušila o co se jedná, tak zkuste mrknout sem: https://kvalitneseo.cz/seo/

LenkaKarol (neověřeno) | St, 07/24/2019 - 05:25

My už e-shop máme založený. Teď bych spíš potřebovala poradit, jak přilákat zákazníky. Zkoušíme dávat k nákupu potisknutou tašku naším logem https://www.reklamni-tasky.eu/latkove-a-bavlnene-tasky/ , abychom tímto zákazníky motivovali k dalšímu nákupu.

Radek Vobořil (neověřeno) | St, 04/24/2019 - 23:44

Otevřít si v dnešní době vlastní eshop není zas tak těžké. Mnohem těžší ale je na něj dostat zákazníky. A právě v tom mohou skvěle pomoci třeba Google Ads. Jediný problém je v tom, že starat se o eshop a ještě k tomu spravovat reklamy může být na jednoho člověka trochu moc. Právě proto se mi o reklamy stará jeden PPC specialista.

František Komárek (neověřeno) | So, 11/24/2018 - 18:09

S myšlenkou založení vlastního internetového obchodu si už delší dobu pohrávám také. Rád bych prodával nějaké potřeby pro zahrádkáře, případně nějaké nářadí atd. Vždy jsem si myslel, že založit a vést eshop je moc složité, ale přečetl jsem si o tom pár článků a podle všeho to není vůbec tak složité, jak se zdá. Vše se dá prý velmi snadno zařídit například přes prestashop...

Další zajímavé články

Jak výrazně šetřit každý den | rady a tipy. Byla by chyba myslet si, že šetřit musí pouze chudí. Pravda je taková, že téměř všichni plýtváme. Nejvíce…
Obrázek není k dispozici
Chystáte se na rekonstrukci koupelny? Potřebujete obměnit stávající koupelnové doplňky a nahradit je jinými, modernějšími? Přečtěte si náš návod, jak…
Obrázek není k dispozici
Internet je v dnešní době samozřejmostí. Spolu s ním, mimo jiné, přišly do módy také e-shopy, které jdou ruku v ruce s bezhotovostními platebními tran…
Obrázek není k dispozici
Internetové nákupy jsou stále více a více oblíbené a není se čemu divit. Nakupující má na výběr z velkého množství produktů, není omezen otevírací dob…