Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si otevřít vlastní internetový obchod

03. Leden 2014

Otevření vlastního internetového obchodu je snem mnoha podnikatelů. Nejedná se ovšem o vůbec nic jednoduchého. Velké množství internetových obchodů končí nebo krachuje právě kvůli nedostatečné připravenosti. To ovšem neznamená, že nelze uspět ani v konkurenčním prostředí. Pokud bude mít uživatel jasnou vizi a bude se držet důležitých kroků, tak se pro něj může otevření internetového obchodu setkat s úspěchem .

1

Podnikání a způsob příjmu
Pro otevření e-shopu je zapotřebí mít vlastní živnost, jestliže jí nemáte nebo pokud nemáte společnost, tak je třeba si ji zařídit. Jestliže teprve budete s e-shopem začínat, tak se neregistrujte hned jako plátci DPH. Zařiďte si volnou živnost s číslem 48 – tedy Velkoobchod a maloobchod.
Rozhodněte se také, jestli bude váš obchod hlavním zdrojem příjmu, nebo jestli ho budete mít pouze jako doplňkovou činnost.

2

Produkt
Ujasněte si, jaký druh produktu chcete prodávat. Než se do obchodu pustíte, tak si musíte zběžně zjistit dodavatele a také konkurenceschopnost na trhu. Pokud byste měli příliš vysokou konkurenci, tak se raději zaměřte na jiný sortiment. O produkt, který chcete prodávat, musí být zájem. Udělejte si klidně i malý průzkum trhu. Teprve když jste rozhodnutí, jaké zboží budete prodávat, tak se můžete pustit do dalšího kroku.

3

Náklady
Spočítejte si vstupní náklady na otevření obchodu i nákup produktů. Nikdy se nepouštějte do obchodu, pokud nemáte jistou finanční rezervu, kterou byste mohli uplatnit v případě nečekaných výdajů.

4

Internetový obchod
Samotný internetový obchod vám může fungovat přes poskytovatele eshopů, v ČR jich je mnoho. Další možností je vytvoření obchodu na míru. Vytvoření eshopů přes poskytovatele obchodů je snadné, můžete si nejprve obchod sestavit, prostřednictvím jednoduchého editoru a pokud vám bude vyhovovat, tak si ho zaplatíte.
E-shop si můžete také nechat vytvořit na míru, zde je ovšem nutné se připravit na větší náklady a na výběr systému eshopu, kterému budete sami rozumět.

5

Obchodní podmínky, platební podmínky aj.
Je nutné si nechat od profesionálů sepsat obchodní podmínky, kde bude uvedeno vaše jméno, reklamační řád aj.

6

Doprava
U produktů si zajistěte možnost dopravy, která může být standardně přes Českou poštu nebo přes jiné poskytovatele.

7

Platební podmínky
Je důležité si je včas stanovit, čím více možností zvolíte, tím lépe pro vás. Základem by měla být bankovní platba a platba přes internetové peněženky.

8

Spuštění
Ve chvíli, kdy eshop spustíte do plného provozu, tak se postarejte, abyste už byli schopni se postarat o kompletní servis zákazníkům.

9

Reklama
Nejdůležitější věc, která rozhodne o vašem úspěchu nebo neúspěchu. Do reklamy je zpočátku nutné investovat většinu volných prostředků.
Pro začínající obchod je důležité zajištění optimalizace pro vyhledávače, PPC reklama a také zařazení do všech hlavních porovnávačů cen. Čím více reklamy, tím lépe.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak výrazně šetřit každý den
Jak výrazně šetřit každý den | rady a tipy. Byla by chyba myslet si, že šetřit musí pouze chudí. Pravda je taková, že téměř všichni plýtváme. Nejvíce…
Obrázek není k dispozici
Jak vybavit koupelnu přes internet
Chystáte se na rekonstrukci koupelny? Potřebujete obměnit stávající koupelnové doplňky a nahradit je jinými, modernějšími? Přečtěte si náš návod, jak…
Obrázek není k dispozici
Jak platit kartou přes internet
Internet je v dnešní době samozřejmostí. Spolu s ním, mimo jiné, přišly do módy také e-shopy, které jdou ruku v ruce s bezhotovostními platebními tran…