Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si pořídit reklamu na auto

Máte auto a zdá se vám jeho provoz den ode dne dražší? Existuje možnost, jak si na sebe může automobil (při)vydělávat sám. Když má majitel auta zájem a splní požadavky reklamní společnosti, respektive zadavatele, může na své auto nechat umístit reklamu. Ta mu pak zajistí pravidelný příjem jen z toho, že automobil využívá.

Co je potřeba

automobil
internet

1
Objednávání mobilních reklam, stejně jako nabízení volných ploch k pronájmu pro reklamu většinou probíhá elektronicky přes internet. Základem je registrace na webu některé ze společnosti, která mobilní reklamy zprostředkovává. V rámci tohoto kroku vyplňuje majitel auta (v případě leasingu jeho provozovatel) formulář týkající se registrovaného vozidla. Do formuláře se zadávají údaje jako je například model registrovaného vozu, jeho značka, rok výroby, ale také oblasti a místa, ve kterých se s automobilem často jezdí a parkuje. Zařazení automobilu do seznamu potenciálních nosičů reklamy (tedy platná registrace vozu) je zpoplatněná, obvykle mezi 300 – 1 000 Kč.
2
Po úspěšné registraci je automobil zařazen do databáze potenciálních nosičů reklamy. Z této databáze jsou pak dle požadavků zadavatele, inzerující firmy či osoby, vybírána jednotlivá auta do reklamních kampaní. Samotný výběr od doby registrace po okamžik, kdy je vůz vybrán do reklamní kampaně, trvá několik týdnů až měsíců.
3
Pokud zaregistrovaný automobil splnil požadavky inzerenta a byl vybrán do určité reklamní kampaně, je jeho majitel, respektive provozovatel kontaktován zprostředkovatelskou reklamní společností. Ta jej informuje o typu reklamy, která by měla zdobit jeho vůz, o délce jejího trvání i o ceně, která by mu mohla být za danou reklamu pravidelně vyplácena (někdy až 4 000 Kč měsíčně). Výše měsíční odměny je stanovena na základě informací z formuláře, který majitel, respektive provozovatel automobilu vyplnil při vstupní registraci. Mimo typu, barvy a celkového vzhledu vozidla cena závisí také na lokalitách, po kterých se automobil pohybuje. Důležitým faktorem je rovněž počet najetých kilometrů za měsíc a velikost nabízené reklamní plochy. Reklama může být natištěna po celé ploše automobilu, po jeho bočních stěnách nebo například jen na zadní části.
4
Souhlasí-li majitel automobilu se všemi podmínkami a jsou-li podepsány veškeré příslušné dokumenty, přechází se k finálnímu kroku – samotné realizaci reklamy. Umístění reklamy na automobil není dlouhodobou záležitostí. Reklamní text se graficky zpracuje a vytiskne na speciální fólii, která se pak pouze přilepí na plochu auta. Po uplynutí smluvní doby si odstranění reklamy musí většinou zaplatit majitel, provozovatel automobilu sám. Cena za tuto službu se pohybuje kolem 1000 Kč.

Každý majitel registrovaného automobilu (nosiče) může z jakéhokoli důvodu nabízenou reklamu odmítnout.

Věnujte velkou pozornost výběru společnosti, u které vaše auto zaregistrujete. Může se stát, že narazíte na podvodníky. Dejte na rady a doporučení známých. O zkušenostech s vybranou reklamní společností se informujte také na internetu.

Hodnocení
Jirka Hrabal (neověřeno) | Po, 04/08/2019 - 14:11

Do něčeho takového bych do budoucna také rád investoval. Taková reklama na autě může mít opravdu velký vliv na zákazníky... Zvlášť pokud je dobře udělaná a zaujme. Myslím si ale že podobný efekt může mít třeba i dobře umístěná reklamní plachta.

Dominik Peprný (neověřeno) | Pá, 11/23/2018 - 06:02

Také máme ve firmě několik aut polepených naší reklamou. Funguje to skvěle. Příjde mi, že lidé se dnes snaží investovat co nejvíce peněz do online propagace a na tu fyzickou, které si člověk všimne když jde po ulici se často zapomíná. Další věc, která se nám z hlediska propagace firmy velmi osvědčila jsou takové ty světelné projektory na projekce loga firmy. Ty fungují opravdu výborně.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Internetové nákupy jsou stále více a více oblíbené a není se čemu divit. Nakupující má na výběr z velkého množství produktů, není omezen otevírací dob…
Jak připravit čaj rooibos | rady a tipy. Tento vynikající nápoj původem z jižní Afriky nejenom výborně chutná, ale také osvěží a nabije nás energií. V…