Co je potřeba

software Windows Movie Maker

1

Otevřeme si program Windows Movie Maker a vložíme do něj natočené záběry, které následně přetáhneme na časovou osu.

2

Nyní pokud se orientujeme pouze na střih videa, stačí nám používat funkci rozdělení. Tlačítko této funkce lze najít pod náhledem videa nebo je možno funkci vyvolat klávesovou zkratkou Ctrl+L. Na časové ose stačí pouze najet na část, jež má být rozdělěna a použít funkci.

3

Přidávání titulků, například pro určení lokace, kde bylo právě video natáčeno, je další podstatnou funkcí programu. V levé části programu klikneme na tlačítko "Vytvořit titulky", vybereme jednu z nabízených možností, pro naše účely nezáleží na tom, kterou vybereme. Objeví se pole, do kterého můžeme psát text.

4

Pro lepší efektivitu, přidání vtipu nebo jen pro zkvalitnění obrazu je možno použít dalších funkcí. To jsou především přechody a efekty. Nachází se v levé části programu a slouží pro ně tlačítka "Zobrazit efekty videa" a "Zobrazit přechody videa". Přidáváme je přetažením na video umístěné na časové ose.

5

Nyní pokud jsme s konečnou fázi videa spokojeni, je třeba jej exportovat do nějakého použitelného formátu. Program podporuje především formát .wmv. Pro export vejdeme do Soubor a najdeme "Uložit soubor filmu" nebo stačí použít klávesovou zkratku Ctrl+P. Dále už je nabídka intuitivní, každý uživatel si zadá, co je pro něj vyhovující a vždy nastavíme doporučenou možnost Nejvyšší kvalita přehrávání v tomto počítači.

6

Teď už jen stačí popřát hodně štěstí se sestřihem Vaší dovolené.

Tipy

Aby výsledné video vypadalo dobře, je nutné nepřehánět vkládání efektů a titulků. Přehnané množství těchto prvků může člověka odradit od sledování videa.

Varování

Občas se stane, že je počítač vytížen a zasekne se. Pro takové případy je důležíté často ukládat svůj postup.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (3 votes)