Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si správně čistit uši

02. Březen 2014

Čištění uší provází řada mýtů, které mohou zhoršit sluch. Správný postup čištění uší bychom neměli podceňovat, vždyť už takhle trpí postižením sluchu na půl miliardy lidí na celém světě. Je velmi pravděpodobné, že toto číslo bude vzhledem ke zvyšující se hladině zvuku růst.

Co je potřeba

ručník,
speciální sprej nebo ušní kapky

1

Zahoďte vatové tyčinky! Ty totiž vyčistí maz v uších jenom z části. Zbytek zatlačí hlouběji do ucha, což může způsobit hromadění ušního mazu, zalehnutí uší, zánět či zhoršení sluchu.

2

Po sprše nebo koupeli smotejte cíp tenkého ručníku nebo utěrky a jemně s ním vyčistěte sluchovod. Nesnažte se zastrčit látku hlouběji, uši čistěte lehce a opatrně. Vyvarujte se posouvání mazu dále do uší. Maz ve skutečnosti uchu prospívá, takže se ho nemusíte zbavovat víc, než velí estetika.

3

Pro správné čištění uší jsou vhodné speciální spreje a ušní kapky z přírodních látek. Obsahují emulzi (olej/voda), která rozrušuje a uvolňuje nadbytečný ušní maz, dále olej např. z meruňkových jader, který hydratuje kůži a změkčuje ušní maz.

Při čištění uší může vzniknout tzv. mazová zátka, což znamená, že se přestanete dobře slyšet. Její odstranění byste vždy měli nechat na odborném lékaři, který má na tento problém speciální nástroje.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak kombinovat barvy
Jak pečovat o pleť v zimě
Jak vybrat kulmu na vlasy
Jak podpořit růst vlasů | rady a tipy