Co je potřeba

fotoaparát, pohodlné oblečení, peníze,pas

1

Pokud si chcete užíj příjemný Istanbul bez velkého tepla vydejte se sem v období zima - jaro. Mimo sezónu Vás také potěší nižší ceny a méně turistů. Také ubytovat se dá v tuto dobu i v centru za přijatelných podmínek.

2

Navštivte nejznámější památku Istanbulu. Haghia Sophia je z dob Byzantské říše, sloužila jako kostel od roku 527 až do dob první republiky, kdy ji v roce 1935 prezident Atatürk prohlásil za muzeum. Naproti budově je dodnes ke shlédnutí také hamam neboli turecká lázeň, jejíž původní účel byl vyměněn za prodejnu koberců Ministerstva kultury. Haghia Sophia je také někdy nazývána „Chrámem boží moudrosti“.

3

Hned naproti Haghia Sophia můžete obdivovat druhou nejznámější památku – Modrou mešitu. Jde o jednu z největších mešit v Evropě, se 6 minarety, 260 okny a vnitřním obložením z desítek tisíců modrých dlaždic, které daly stavbě jméno.

4

Pro nakupování suvenýrů navštivte Velký bazar.
Velký bazar neboli Kapali Carsi je rájem pro všechny milovníky nákupů. Pod jednou střechou najdete téměř 4000 obchůdků, jeden vedle druhého, v dlouhých chodbách za sebou.

5

Další významná památka je Palác Topkapi. Do tohoto paláce je třeba zakoupit si vstupenky již brzy ráno, jejich počet je totiž omezen. Tento palác sloužil až do 19.století jako rezidence sultánů a jeho neodmyslitelnou součástí byl harém, který je možné navštívit dodnes.

6

Konstantinův sloup je také znám pod názvem Čemberlitaš – nejstarší stavební dílo ve městě. Postaven roku 330 u příležitosti povýšení Byzantionu na hlavní město říše římské císařem Konstantinem Velikým.

7

Pro milovníky historie doporučuji navštívit Archeologické muzeum, které je známo svou sbírkou antického umění. Nejznámější exponát je socha Alexandra Velikého a sarkofág z roku 310 před naším letopočtem.

8

Doprava ve městě. Město má rozsáhlou síť autobusů, tramvají, jedna linku podzemního metra. Systém se průběžně rozšiřuje. Istanbul je znám svým velmi krátkým metrem Tünel z roku 1875.

Tipy

Další památky: Tulipánová mešita, Palác Dolmabahce

Vstupné památky:
- palác Topkapi: 10 YTL + dalších 10 YTL navíc, pokud chcete v rámci paláce navštívit i harém
- muzeum Aya Sofya: 10 YTL
- cisterny Yerebatan: 10 YTL
Do mešit je vstup zdarma.
Jídlo - orientační ceny:
-kebap na ulici: 1-3 YTL
-kebap Iskender v restauraci: 6 YTL – dobrý a o dost větší porce než na ulici
- pilav: 1 YTL
- ayran: 0,5 YTL
- čaj: 0,5 YTL
- zmrzlina: 1 YTL

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (5 votes)