Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít Oktoberfest v Německu

20. Prosinec 2013

Oktoberfest je největší slavností piva na světě. Na tuto akci jezdí spousta pivních nadšenců nejen z České republiky, ale i z celého světa. Jejich hrdly protečou hektolitry žlutého moku, i když na naše poměry je jeho cena značná.

1
Oktoberfest je vlastně vzpomínkou na rok 1810, kdy se ženil korunní princ Ludvík Bavorský s Terezou Sasko-Hildeburgskou. Byl pozván nejen celý dvůr, ale i celé město. Svatba se konala 12. až 17. října, roku 1810, a na závěr byly koňské dostihy. Slavnost se pak opakovala, přesunula se ovšem na září až první říjnovou neděli.
2
Na Oktoberfest lze cestovat samozřejmě soukromě, ale i s některou cestovní kanceláří. Obojí má své výhody, tak to necháme na každém zájemci, pro co se rozhodne.
3
Oktoberfest trvá většinou 16 dní, tedy od soboty po dva týdny, takže jeho datum není stálé, ale každý si snadno dny spočítá. V roce 2014 se bude konat od 20. září do 5. října. V ty dny sem na Tereziánskou louku u Mnichova dorazí opět milióny lidí a tradičním oděvem bude zase bavorský kroj a klobouk s chomáčkem kozí srsti. Pivo se tu prodává přes kupony.
4
Na návštěvníky čeká nejen velká nabídka různých piv všemožných pivovarů, ale také spousta jídla. Hlavně se tu jí hovězí, kdy se tu upeče skoro 900 volů, ale také se podávají párky, pečená kuřata a kachny. K dostání jsou také klobásy, telecí maso, buřty, ale i knedlíky a palačinky.
5
Místa ve stanech se dají rezervovat, ale je to pro nás z Čech trochu obtížné, obvykle není problém si někde sednout. K dispozici je tu patnáct velkých stanů, Augustiner-Festhalle, Armbrustschützen-Festhalle, Fischer-Vroni, Oide wiesn, což jsou stany s historickým pivem, a řada dalších. V areálu, kam je vstup zdarma, jsou i vinárny a kavárny.
6
Součástí Oktoberfestu je spousta doprovodných akcí, z těch hlavních to je v první sobotu "Einzug der Wiesnwirte", první neděli "Trachten- und Schützenzug", druhý víkend je italský a druhou neděli "Böllerschießen", což je střelba z pušek na schodech pod Bavarií. Jinak se tu samozřejmě hraje, zpívá i tančí. Pro zábavu tu jsou i stovky různých kolotočů, dvě velké horské dráhy a řada menších, ale nabízí se spoustu dalších atrakcí.
7
Oktoberfest je svět sám pro sebe, hlavním táhlem je samozřejmě pivo, ale je to veliká společenská akce a je jen škoda, že jsme si něco podobného nedokázali vybudovat a udržet i u nás. Tak si to v Mnichově pořádně užijte!
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici