Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si skvěle užít Českosaské Švýcarsko | tipy

Jak si skvěle užít Českosaské Švýcarsko | tipy. Českosaské Švýcarsko se rozkládá podél levého břehu Labe na severu Čech směrem od Hřenska na Jetřichovice, Chřibskou a Vlčí Horu u Krásné Lípy, Brtníky, Mikulášovice a na německé straně jižně od Sebnitz na Hohenstein až po Stadt Wehlen. Je to nádherná skalní oblast s mnoha vyhlídkovými body, historickými památkami, hlubokými lesy a pěknými vesničkami. Oblast je přístupná hlavně po turisticky značených cestách.

1

Východiskem pod návštěvu Českého Švýcarska jsou města Děčín, Česká Kamenice, Chřibská, Krásná Lípa a Mikulášovice, kde jsou velké možností ubytování. Přímo v prostoru jsou hlavními turistickými místy Jetřichovice, Vysoká Lípa, Doubice. Na německé straně to je zejména město Bad Schandau.

2

Nejnavštěvovanějším místem na české straně je Pravčická brána, největší skalní brána v Evropě s rozpětím skoro 27 a výškou 16 metrů. Leží nedaleko Hřenska, odkud je snadno přístupná po silnici směrem na Vysokou Lípu. Je zde restaurace, muzeum, vyhlídky a vede odtud pěkná trasa na Mezní Louku pod Křídelní stěnou.

3

Nejznámějším střediskem české části je asi obec Jetřichovice na silnici od Vysoké Lípy na Chřibskou. Zde najdeme koupaliště, ale hlavně možnosti stravování, ubytování a množství turistických cest, kde jsou hlavními cíli Mariina skála, Rudolfův kámen (Ostroh) nebo skalní hrádek Falkenštejn.

4

Velká část návštěvníků směřuje do osady Tokáň, pěšky přístupnou právě z Jetřichovic nebo od silničky mezi Dolní Chřibskou a Doubicí. Stojí zde mezi skalami několik stylových srubových domů, jsou zde restaurace i možnost ubytování.

5

V nejsevernějším cípu české části se nalézá pěkná ves Kyjov, východisko do skalního Kyjovského údolí, které končí na hranicích. Horní část údolí u Kyjova je přístupná po Koglerově naučné stezce, která prochází středověkým Kyjovským hradem. Od křižovatky u Turistického mostu vede cesta směrem na Brtniky, kde se v oblasti bývalého zámečku Šternberk v zimě nalézají významné ledopády.

6

Na německé straně je vláčkem z Bad Schandau přístupná skalní oblast Křinického údolí se skalní branou Kühstall a hradem Neuer Wildenstein. Za pozornost stojí zdejší Lichtenhainerský vodopád nebo vyhlídka Grossstein či další skalní hrad Frienstein a množství cest skalami a skalními údolími.

7

Chcete-li poznat opravdu krásná místa, navštivte stolovou horu Lilienstein s vyhlídkou na protilehlou pevnost Königstein a skalní oblast Bastei nad Kurort Rathen. Budete uchváceni a určitě se sem budete chtít opět vrátit.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si užít Tyrolsko po celý rok | rady
Jak si užít Tyrolsko po celý rok | rady. Tyrolsko si většina lidí spojuje s lyžováním, jelikož se sem sjíždějí lyžaři z celé Evropy, ovšem místní kraj…
Jak nezabloudit v Českém ráji | tipy
Jak nezabloudit v Českém ráji | tipy. Český ráj leží na rozhraní okresů Mladá Boleslav, Liberec, Jablonec n. N., Semily a Jičín, tedy i na rozhraní tř…
Jak poznat moravské sopky | rady
Jak poznat moravské sopky | rady. Pět sopek se doslova „na pětníku“ nachází na Bruntálsku v Moravskoslezském kraji. Některé jsou nápadné, jiné lze v k…