Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybírat parfém

25. Říjen 2014

Už se vám někdy stalo že se vám vůně na někom líbila a když jste si koupili ten samý parfém, všechno bylo jinak? Jak máte vybírat parfém a víte vůbec, že existují i jisté zásady, kterých byste se při vybírání parfému měli držet? Pokud se pro příště chcete vyhnout přehmatům a zbytečnému utrácení peněz, zkuste se při výběru parfému řídit těmito několika pravidly.

Co je potřeba

sebe
svůj nos
kávu
parfumérii anebo drogérii

1

V prvé řadě byste při výběru parfému měli znát, alespoň základní terminologii z oblasti parfumérie.
Parfém představuje 15 – 30 % kompozice
parfémová voda 8 – 15 % kompozice
toaletní voda pak 4 – 8 % kompozice v koncentrovaném lihu
kolínská voda 3 – 5 % ve zředěném nejčastěji 70 % lihu.
Parfém je samozřejmě nejkvalitnější, voní nejintenzivněji a vyprchá za nejdelší dobu, avšak je také samozřejmě i nejdražší.

2

Nemyslete si, že ve svém životě si vystačíte pouze s jednou vůní. Potřeba různých parfémů je ovlivněna ročními obdobím, náladou, životním obdobím, společenskou událostí, prací a tak dále. Ne každý parfém je vhodný pro běžné denní nošení. Jiný parfém se také hodí do práce a podobně. Samotné rozdíly ve výběru parfémů může ovlivnit samotná profese. Doma byste tedy měli mít hned několik různých parfémů.

3

Hledáte nový parfém? Nenechte se ovlivnit reklamou a ani doporučením přátel. Nedbejte ani tak na to, že vám nějaký parfém na někom jiném voní, na vás totiž bude vonět naprosto jinak. Nevybírejte si ani podle navoněného papírku či tamponu, může vám to sice pomoci utříbit si představu, nicméně skutečný parfém voní docela jinak.

4

Jestli hledáte parfém, je zapotřebí parfémy hlavně vyzkoušet. Řiďte se hlavně svým vlastním vkusem. Do parfumérie se vydávejte vždy ráno, když nejste unavení a když ani prodejna není zahlcena různými vůněmi, které by vás mohly zmást.

5

Tak jako jinde je přítomnost kamarádky a dobré rady vítána, do parfumérie choďte raději sami a věřte pouze vlastnímu úsudku. Parfém nejprve zkoušejte tím způsobem, že jej testery aplikujete do vzduchu. Stříkejte vždy do jiného prostoru, to proto, abyste měli možnost ucítit ryzí vůni.

6

Denně zkoušejte maximálně dvě či tři vůně. Pokud chcete zkusit více, můžete to zkusit pouze za případu využití neutralizace – čerstvých zrnek kávy (kvalitní parfumérie je svým zákazníkům nabízejí). Jinak je váš nos otupen a vy nemáteskutečnou šanci rozpoznat, zda vám vůně voní anebo ne.

7

Nakonec si na pokožku nechte aplikovat pouze jednu vůni a nechte ji rozležet. Dejte tomu čas klidně i dva dny. Teprve až pak se rozhodněte, jestli budete pokračovat v hledání, anebo jste našli to, co jste chtěli. Pokud jste s parfémem spokojeni a zdá se vám, že i na vás vůně dlouho vydržela, vraťte se do parfumérie a parfém si kupte. Anebo nikam nechoďte a podívejte se na internet, zda nenaleznete někde dotyčný parfém za ještě výhodnější cenu.

Při výběru parfémů některé firmy nabízí i malé vzorky, které vám mohou usnadnit výběr.
Nikdy na sebe neaplikujte dva parfémy, toto pravidlo platí jak v běžném životě, tak i při výběru parfému.
Nezapomeňte, že s parfémem byste se měli cítit dobře. Parfémy totiž mohou významně ovlivnit vaši náladu, a to jak pozitivně, tak i negativně. Je tedy důležité, aby vám jejich vůně nepřekážela, nebyla pro vás příliš dráždivá a podobně.
Váš výběr může usnadnit i slabost pro určitou značku. Najděte se jednu značku, která vám všeobecně vyhovuje a utvořte si z ní kreativní kolekci, kterou využijete v průběhu roku a jakékoliv příležitosti. Orientace v novinkách jedné značky je vždy jednodušší, než procházení všech nových a zajímavých parfémů.

Nezapomeňte, že parfém je vaší vizitkou, napovídá jací jste, ovlivňuje chování vás i okolí. Vůně navíc tvoří základní kámen navazování nových vztahů. Parfémy tak mohou podtrhnout, ale i zcela zdevastovat váš charakter. Výběr parfémů proto neopomíjejte.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak správně používat parfém
Někdo dává přednost antiperspirantům, jiný zase tělovým sprejům. Ovšem dostáváme se k otázce, proč nemůžeme hezky vonět po celý den, když parfémy, ať…
Obrázek není k dispozici
Jak uchovávat parfémy
Milujeme vůně, dokáží nás povznést, zvednout sebevědomí, pozitivně (ale i negativně) ovlivnit náladu. Velké množství žen nemá doma pouze jednu vůni, a…
Jak zabalit parfém | tipy
Jak zabalit parfém | tipy. Parfémy jsou velice oblíbené dárky, které jsou vhodné při jakékoliv příležitosti. Techniku výběru parfému si můžete přečíst…