Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat gril

18. Prosinec 2012

Základní rady jak vybrat gril, na které je dobré při koupi nového grilu pamatovat. Uvažujete o plynovém grilu, elektrickém grilu nebo raději grilu na dřevěné uhlí?

1
Gril na dřevené uhlí: Měl by být žáruvzdorný a měl by mít vnitřní rošty z nerezové oceli. výhody - vhodný pro grilování s otevřeným ohněm, levnější varianta nevýhody - odkapávává zde přebytečný tuk do uhlí a tím se i připaluje maso, nutné čistit od popela
2
Gril elektrický: Vybírejte vždy s těsnícím víkem a celkovým příkonem nejméně 2000 W výhody - příprava pokrmů je zdravější nevýhody - vždy budete potřebovat zdroj, ke kterému se musí gril připojit
3
Gril plynový: Měl by mít aspoň dva nastavitelné hořáky, při zapalování nejprve otevřete víko a pak zapněte přívod plynu, když to neuděláte může gril vybuchnout. výhody - nedochází u nich k přímému kontaktu tuku s žárem, teplota se dá snadno regulovat nevýhody - maso má o něco méně výraznou chuť, vě většině grilů nelze maso udit.
Autor: KJersey
Hodnocení
Štěpán Vacek (neověřeno) | Ne, 08/25/2019 - 04:43

Dlouho jsem se nemohl rozhodnout mezi tím, jestli koupit gril na dřevěné uhlí nebo plynový. Nakonec jsem si ale řekl, že ten na dřevěné uhlí bude asi lepší volba. Přecejen to uhlí je často v mase trochu cítit a dodává mu tak jedinečnou chuť.

Jirka 8 (neověřeno) | Pá, 08/12/2016 - 08:11

Ahoj, všiml jsem si, že zde je psáno moc hezky o grilování. Tak pokud admin dovolí, tak bych přidal pár řádek svých zkušeností a odkaz na http://www.ceskalitina.cz

S rodinou grilujeme spousty let a prošel jsem si grilováním na běžném drátěném roštu, litinovém děrovaném roštu, lávovém kameni a nakonec i na žulovém kameni. Bohužel ani s kameny jsem nebyl spokojený. Dlouhá akumulační doba a krátká životnost mě přiměla k tomu, abych hledal dál. Nakonec jsem našel litinový tál s vroubky české výroby. Máme malé děti co mají díky bohu rádi maso, tak vše píšu jen z vlastní zkušenosti. Mám dnes obdelníkový litinový tál s vroubky na ohniště a kruhový litinový tál do kotlíkového grilu. Bohužel s každým otevřením plechového poklopu uteklo teplo a maso se přestalo grilovat. S litinovým tálem, který je naakumulovaný při otevření poklopu teplota masa neklesne. Vesele tancuje na rozpáleném tálu dál :-) . Navíc tál má okraj vysoký cca 5 mm a nedovolí tuku a šťávě z masa odkapávat do grilu. Tedy tady můžeme absolutně mluvit o ZDRAVÉM GRILOVÁNÍ bez KARCINOGENŮ, které se propaguje.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat gril? Uvažujete nad koupí grilu, ale nevíte si rady, který si v takové nabídce grilů vybrat? Pak vám možná pomůžou následující řádky. Zaměř…
Obrázek není k dispozici
Zkušenosti ukazují, že na plynovém grilu se griluje nejsnáze. A to zejména proto, že můžete snadno ovládat výkon grilu a grilované pokrmy tak jednoduš…