1

Bezúročné období kreditních karet je standardem pro všechny banky vydávající kreditní karty. Na silné konkurenci v bankovním sektoru mohou ale vydělat ti, kteří mají alespoň trochu pod čepicí. Uvažujete-li o kreditní kartě, pak není nic jednoduššího, než vzájemně porovnat jejich nabídky. Stačí k tomu internet a trochu času.

2

Stanovte si kritéria pro porovnání kreditních karet na trhu. Nabídky jednotlivých bank se liší délkou bezúročného období (zhruba 40-50 dní), výší úvěrového rámce, výší poplatků (poplatky za výběr z bankomatu, poplatky za výpisy k účtu apod.) a nakonec výhodami či doplňkovými službami, které vám vydavatel kreditní karty bude při jejich držení nebo používání garantovat.

3

Kreditní karta na míru je pojem, který charakterizuje další možnosti kreditní karty, obvykle takové, které zákazníkovi poskytnou ty výhody, které zužitkuje nejvíce. Pokud nakupujete často u konkrétních prodejců (např. pohonné hmoty, módu, knihy apod.), pak oceníte slevu jen za to, že u nich kreditní kartu použijete. Pokud chcete poprvé použít kreditní kartu na větší nákup, přijde vhod prémie za první nákup uskutečněný kreditní kartou. Ne všechny kreditní karty mají všechny výhody v jednom, vyplatí se proto vybrat takovou kreditní kartu, která umožní čerpat takovou výhodu, která je pro vás užitečná. Je prostě šitá na míru.

4

Při výběru kreditní karty se nejčastěji setkáte s těmito výhodami:
Delší bezúročná doba – nejčastěji se setkáte s bezúročnou dobou 45 dní. Některé banky ale poskytují delší bezúročné období, např. až o 10 dní více.
Vrácení peněz – za každou platbu o obchodníka se určité procento vám vrátí formou nějaké prémie, třeba nižší cenou za vedení kreditní karty.

Nižší minimální splátky – nižší minimální splátky za vyčerpané peníze z kreditní karty ocení ti, kteří mají např. hluboko do kapsy. Může být vyjádřena procentuálně nebo konkrétní sumou, např. že při vyčerpané sumě 25 000 Kč místo měsíční splátky ve výši 1 000 Kč hradíte nejméně např. 3 %, což je 750 Kč.
Vlastní fotografie – zajímavý benefit určený těm, kteří chtějí ve své peněžence mít kreditní kartu s vlastními motivy, třeba fotografií rodiny apod.

Míle za každou útratu – banka vydávající kreditní kartu může rovněž nabízet slevy a prémie. Pokud chcete ušetřit na letence, pak jednoduše platíte kreditní kartou u obchodníků a na vašem kontě se přičítají letecké míle jako bonus, který pak můžete uplatnit, když potřebujete.

Slevy u obchodníků – obvykle smluvních partnerů banky. Pořízením kreditní karty vstoupíte do klubu banky, máte k dispozici katalog partnerů, u kterých pak můžete čerpat slevy při nákupu a platbě kartou, obvykle od 1 % do 25 %.

Slevy za vyúčtování u mobilních operátorů – to je specialita, kterou využije drtivá většina lidí, kteří si platí tarif u mobilního operátora. Za to, že platíte kreditní kartou, máte slevu z vyúčtování.

Prodloužená záruka – zaplatíte kreditní kartou za zboží, díky tomu budete mít prodlouženou záruku, např. o 1 rok, tzn. že např. místo 24 měsíců uplatníte záruku 36 měsíců.

Možnost změny PIN hesla – PIN si změníte ve svém bankomatu.

Krátkodobé akce – banky mnohdy nabízejí krátkodobé akce pro nové držitele kreditních karet – např. během významné sportovní události sportovní dresy apod.

5

Kromě výhod ale nezapomeňte také na technickou stránku věci – rozlišujeme dva základní druhy kreditních karet – embosová a elektronická. Jak je poznáte? Embosová karta má na sobě vytlačené vaše jméno. Embosová karta je určená k platbám u obchodníků, kteří nemají elektronický terminál, ale pouze „žehličku“, tedy sprinter. Zákazník pak u pokladny podepisuje údaje. Dále pak zda je kreditní karta určená jen pro domácí použití v ČR, nebo také v zahraničí (mezinárodní kreditní karta).

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)