1

časně kvetoucí
Tulipány, které kvetou časně na jaře, mají typický jednoduchý tvar pohárku s pruhovanými nebo lemovanými okvětními lístky. Tento typ se používá k řezu nebo k vysazování na pravidelné záhony, ale hodí se i do domácnosti do květináče. I v nepravidelných zahradách mohou pěkně kontrastovat s jinými nepravidelnými typy rostlin.

2

kvetoucí uprostřed sezóny
Uprostřed sezóny kvetou zejména tulipány typu Triumph s jednoduchým kuželovitým květem nebo typu Darwinův hybrid s bohatým a intenzivně zabarveným květem. Jejich výhoda spočívá v tom, že jsou odolné vůči nepříznivému počasí.

3

pozdně kvetoucí
Tento typ tulipánů se vyznačuje nejsložitějšími tvary a nejsytějšími barvami. Patří sem jak liliokvěté tulipány, papouškovité tulipány např. typu Estella Rijnveld, nazelenalé a něžné tulipány typu Viridiflora, proužkovaté i zpeřené tulipány typu Rembrandt, ale i pivoňkokvěté tulipány. Můžete je použít při nepravidelných i pravidelných výsadbách do zahrady nebo do záhonů.

4

nízké druhy
Nízké tulipány jsou vhodné do nádob, na vyvýšené záhony nebo do skalek, vyžadují vzdušnou štěrkovitou půdu jako většina skalniček a hodně sluníčka.

5

hybridy tulipánů
Patří sem mnoho křížených druhů, například typ Tulipa Kaufmanniana, které rozkvétají časně na jaře, nebo typ Tulipa fosteriana či Tulipa greigii, které obvykle kvetou později. Hybridy tulipánů mají často i velmi pěkné listy.

6

jak o ně pečovat?
Většině tulipánů se daří v půdě bohaté na humus, snesou světlo i stín. Některé tulipány vydrží i více let, ale většina se chová spíše jako jednoletá rostlina. Po roce je zryjte, prohlédněte, nemocné vyhoďte a zdravé zasaďte znovu. Nevykvetou sice následující, ale až druhý rok po přesazení.

Varování

Pozor na tulipánovou plíseň, tzv. botrytidu tulipánů, na kterou jsou tyto rostliny velmi náchylné. Poznáte ji podle světle hnědých skvrn na listech. Listy a stonky jsou deformované, zmenšené. V pozdější fázi nemoci se listy pokrývají šedým povlakem. Chorobě velmi vyhovují vlhké podmíky. Jakmile máte podezření na tuto nemoc, odstraňujte a spalujte všechny poškozené listy nebo stonky.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno