Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit závěsný vyšívaný stromeček

14. Listopad 2011

Do Vánoc nám ještě nějaký ten čas zbývá, a tak bychom si mohly stihnout jen tak pro radost vyšít malý závěsný stromeček. Ten si po dodělání můžeme za přišité poutko zavěsit třeba jen za kličku u okna nebo na kliku u dveří. Pěkná vánoční dekorace do bytu.

Co je potřeba

kanava, (panama, perlička atp.),
nažehlovací vlizelín,
červená úzká stužka,
vyšívací jehla,
šicí jehla a bílá nit,
jeden svazeček červené vyšívací bavlnky,
zvětšená příloha výšivky,
vata na vycpání

1

Bílou vyšívací tkaninu o velikosti 2 obdélníků - nejhustší tkanina: perlička - obdélník 25 x 20 cm. U řidších tkanin rozměr zvětšíme. Tkaninu si můžeme upnout, aniž bychom ji stříhali, do vyšívacího bubínku a rozměr upravit až po vyšití celého vzoru.

2

Podle výše zveřejněného nákresu vyšijeme výšivku. Nejlépe a nejvýrazněji působí výšivka červenou bavlnkou, ale je možné podle vkusu použít samozřejmě i jinou barvu bavlnky. Podle předlohy vyšijeme stromek složený z řad motivků. Pracujeme křížkovým stehem přes dvě nitky.

3

Hotovou výšivku po rubu vyžehlíme na měkké podložce a zažehlíme na vlizelín. Vystřihneme si obrázek s rezervou několika centimetrů na okrajích ve tvaru stylizovaného stromečku. Stejně vyrobíme vystřižením zadní část stromku. Přiložíme k sobě lícovými stranami a sešijeme po dvou třetinách obvodu. Obrátíme na lícovou stranu a vycpeme vatou.

4

Před dokončením sešívání vložíme do horní části stromečku závěsné poutko v bílé nebo červené barvě.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat adventní věnec | tipy
Jak udělat adventní věnec | tipy. Výroba adventního věnce je velmi jednoduchá, záleží jen na fantazii tvůrce.Tradičními barvami adventu jsou fialová,…
Jak ctít adventní tradice | rady
Jak ctít adventní tradice | rady. Z hlediska pohanských, později křesťanských svátků a tradic, které se do dnešní doby dochovaly, jsou Vánoce v povědo…