Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit závěsný vyšívaný stromeček

14. Listopad 2011

Do Vánoc nám ještě nějaký ten čas zbývá, a tak bychom si mohly stihnout jen tak pro radost vyšít malý závěsný stromeček. Ten si po dodělání můžeme za přišité poutko zavěsit třeba jen za kličku u okna nebo na kliku u dveří. Pěkná vánoční dekorace do bytu.

Co je potřeba

kanava, (panama, perlička atp.),
nažehlovací vlizelín,
červená úzká stužka,
vyšívací jehla,
šicí jehla a bílá nit,
jeden svazeček červené vyšívací bavlnky,
zvětšená příloha výšivky,
vata na vycpání

1

Bílou vyšívací tkaninu o velikosti 2 obdélníků - nejhustší tkanina: perlička - obdélník 25 x 20 cm. U řidších tkanin rozměr zvětšíme. Tkaninu si můžeme upnout, aniž bychom ji stříhali, do vyšívacího bubínku a rozměr upravit až po vyšití celého vzoru.

2

Podle výše zveřejněného nákresu vyšijeme výšivku. Nejlépe a nejvýrazněji působí výšivka červenou bavlnkou, ale je možné podle vkusu použít samozřejmě i jinou barvu bavlnky. Podle předlohy vyšijeme stromek složený z řad motivků. Pracujeme křížkovým stehem přes dvě nitky.

3

Hotovou výšivku po rubu vyžehlíme na měkké podložce a zažehlíme na vlizelín. Vystřihneme si obrázek s rezervou několika centimetrů na okrajích ve tvaru stylizovaného stromečku. Stejně vyrobíme vystřižením zadní část stromku. Přiložíme k sobě lícovými stranami a sešijeme po dvou třetinách obvodu. Obrátíme na lícovou stranu a vycpeme vatou.

4

Před dokončením sešívání vložíme do horní části stromečku závěsné poutko v bílé nebo červené barvě.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ozdobit vánoční stromeček
Říkáte si, že to přeci není žádná věda? Jste na omylu, zdobení vánočního stromečku vědou rozhodně je, tedy ovšem pokud chcete mít doma pěkný stromeček…