Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si zřídit datovou schránku

12. Březen 2014

Zřízení datové schránky je velmi jednoduché a nabízí se nám více možností, jak to lze učinit. Datová schránka se stala pro mnoho lidí povinná, především pro podnikatele a právnické osoby, které ještě nejsou zapsány v obchodním rejstříku. Údaje pro důležité úřady budou vyřizovány elektronicky. Ostatní se mohou pro datovou schránku svobodně rozhodnout. Její založení nám v mnohém zjednoduší život.

1
1. Jako první je potřeba navštívit pobočku České pošty a při sobě mít občanský průkaz. Podnikatelé u sebe musí mít aktuální výpis živnostenského rejstříku. 2. Na poště přejdeme k přepážce, která nabízí možnost “Czech POINT“. Můžeme navštívit i jakékoliv jiné kontaktní místo s tímto označením. Požádáme o formulář ke zřízení datové schránky, který musíme vyplnit. Stejným způsobem se žádá i o zrušení datové schránky. Pracovník kontaktního místa odešle informace z formuláře do informačního systému datových schránek ISDS. 3. Žádost se vždy potvrzuje podpisem a pokud je formulář v pořádku odeslán a nenastanou komplikace, tak dojde ke zřízení datové schránky do tří pracovních dnů. Uživatel dostane kompletní přístupové údaje do své schránky. 4. Jestliže žadatel nějakým způsobem datovou schránku nedostane, tak bude kontaktován Ministerstvem vnitra, obvykle je to v případě špatných informací. Právnické osoby by měli mít s sebou listinné přílohy o rozhodnutí valné hromady. 5. Pokud nechcete navštěvovat pobočku Czech POINT, tak můžete žádost o datovou schránku vyřídit i online a to prostřednictvím stránek datoveschranky.info, kde je ke stažení elektronický formulář a také program nezbytný pro správné provedení, je také zapotřebí mít elektronický certifikát. Samotný formulář lze i pro fyzické podání vytisknout z internetu a přinést ho již vyplněný, ušetří vám to přinejmenším čas.
Autor: chorche
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici