Co je potřeba

• Znalosti
• Investice
• Plynový kotel
• Zateplení
• Plastová okna
• Nádobí
Porovnání cen plynu

1

Moderní domácnosti často topí plynem. Cena za topení plynem pak vytváří až 70 % z celkových výdajů za plyn. To, kolik je zapotřebí vytápět, se odvíjí nejen od velikosti domu či bytu, ale také od stavu domu. Výdaje snižují kvalitně provedená plastová okna, zateplení domu a vhodně vybraný kotel.

2

Plynový kotel by měl být kupován nejen podle velikosti domácnosti, ale také podle toho, kde bude umístěn a k čemu bude sloužit.

3

Zateplení domu a výměna oken rozhodně není levnou investicí, nicméně právě díky tomu, můžete výdaje za otop výrazně snížit.

4

Nezakrývejte radiátory. Nedávejte věci na topení, protože pak na prohřátí potřebujete vyšší stupeň k vytopení místnosti. To samé platí i o dlouhých záclonách a závěsech. Jestli chcete ušetřit, jděte v topné sezóně do krátkých.

5

Máte skutečně toho nejvýhodnějšího dodavatele plynu? V současné době v Česku naleznete na 38 rozdílných dodavatelů plynu. Každý z nich nabízí plyn za odlišnou cenu. Kalkulačka plynu vám přinese velice zajímavé a přehledné porovnání cen plynu. Je neuvěřitelné, jak výrazný rozdíl v cenách mezi sebou mají jednotlivé společnosti.

6

Zjistěte si, jestli máte vskutku tu nejvýhodnější cenu, a pokud ne, bez rozpaků změňte dodavatele. Změna dodavatele je možná jednou za půl roku a je zcela zdarma.

7

Jestli chcete snížit výdaje za plyn, nepřetápějte místnosti. Každá místnost by měla mít trochu jinou teplotu (například ložnice by měla být v domě nejchladnější). Tam, kde se dlouho nevyskytujeme, nemusíme tolik přitápět. Když je venku tepleji, nemusíte mít doma horko. Orientovat se vám v tom může pomoci interiérový teploměr, na jehož podkladě regulujte teplotu. Termostatické hlavice s vhodným regulátorem výkonu kotle vám ušetří až 20 % nákladů za teplo.

8

Velkým nešvarem a vlastně i nesmyslem, je dlouhé větrání v zimě, místo regulace topení. Větrat se má krátce, zato však intenzivně. Stěny pak neprochladnou, vymění se pouze vzduch. Jestli máte zateplený dům je zapotřebí frekvenci větrání korigovat i podle vlhkoměru, který vám napoví, jestli máte přetopeno, či naopak.

9

Vařte ekonomicky. Co to znamená? Vařte s poklicemi. Hořák s plamenem by neměl být větší, než dno hrnce. Na delší vaření si vybírejte tlustostěnné hrnce s dvojitým dnem. Na krátkodobý ohřev, či jiné rychlé vaření vám vystačí tenkostěnné hrnce.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (6 votes)