Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně topit dřevěnými briketami | rady

20. Leden 2021

Jak správně topit dřevěnými briketami | rady. Dřevěné brikety jsou univerzálním topivem do všech druhů kamen, kotlů a krbů. Mají výbornou výhřevnost, ovšem záleží na tom, jakým způsobem s nimi budete topit. Nejlepších výsledků a vysokých energetických hodnot je dosahováno při topení v kotlech na dřevoplyn, kde se palivo nejdříve zplyňuje a teprve pak se plyn spaluje s vysokou účinností. Při topení dřevěnými briketami je podstatná regulace vzduchu. Pro samotné zapalování je nutné zajistit dostatek kyslíku, aby hoření a spalování bylo správné a co nejefektivnější. Ovšem při samotném hoření a následném žhnutí byste měli naopak přívod vzduchu uzavírat, aby se teplo uvolňovalo co možná po nejdelší dobu. Samotná doba hoření a žhnutí dřevěných briket se pohybuje od 3 do 5 hodin v závislosti na druhu topeniště a množství přiváděného vzduchu. Abyste dosáhli efektivního topení, doporučujeme vám tento osvědčený postup.

1

Rozdělávání ohně provádějte pomocí podpalovače, drobným dřevem nebo odlomte několik kotoučků z brikety.

2

Při přikládání zaplňujte spalovací prostor maximálně do jedné poloviny, jelikož dřevěné brikety při hoření zvětšují svůj objem.

3

Chcete-li, aby brikety hořely plamenem, odlamujte kousky briket velké asi jako pěst a přikládejte jen malé množství.

4

Chcete-li naopak, aby brikety hořely co nejdéle, přikládejte celé brikety a snižte přívod vzduchu na minimum.

5

Efektivnost topení dřevěnými briketami spočívá v tom, že briketa nemá hořet, ale žhnout. Proto je po rozhoření třeba uzavřít přívod vzduchu.

6

Kupujte jen osvědčený druh dřevěných briket, protože důležitým předpokladem správného hoření briket je jejich kvalitní slisování.

Výhodou dřevěných briket je i jejich použitelnost po shoření, neboť na rozdíl od uhlí a jiného topiva jimi můžete hnojit zahradu, neboť popel vzniklý z dřevěných briket je výborným minerálním hnojivem.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak pěstovat tlustici