Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně meditovat

Jak správně meditovat | rady a tipy. Meditace by se v dnešní době měla stát nedílnou součástí dne. Tato technika Vám mimo jiné pomůže vyrovnat svoji psychiku, zmírnit stres a zlepšit své zdraví, dozvíte se také o sobě spoustu věcí. Určitě neexistuje jednotný návod, který by při své meditaci museli všichni dodržovat. Máme však pro Vás tipy, jak postupovat, abyste se co nejlépe uvolnili. Každému může vyhovovat něco jiného a časem třeba dospějete k tomu, že budete schopni relaxovat a dostat se do stavu změněného vědomí takřka kdykoliv a kdekoliv (např. při běhu, během jízdy městskou hromadnou dopravou, apod.).

Co je potřeba

Viz další kroky

1

Meditace je terapie, při níž se zbavíte nežádoucích myšlenek, napětí, stresu, úzkosti i agrese. Po meditaci se budete cítit jako znovu narození, nabití energií a chutí do života. Zároveň je meditace nezbytnou součástí duchovního a osobního rozvoje.

2

A jak na to?

Pro začátek si vyberte nějakou kratší a příjemnou meditaci. Pustit si ji můžete třeba na youtube, kde jich naleznete opravdu hodně. Časem si poté můžete vybírat meditace záměrně podle toho, zda chcete třeba uzdravit některou část těla, uvolnit nahromaděný stres nebo již vědomě pracovat na svém duchovním rozvoji, např. odblokováním jednotlivých čaker, apod.

3

Pro meditaci nejprve zvolte klidnou místnost, ve které můžete zatáhnout okna. Pokud není tma a nemůžete jí dosáhnout, postačí zavázat si šátek kolem očí. Časem můžete meditovat klidně v lese nebo jinde ve volné přírodě, naučíte se oprostit se od okolního světa a nic Vás nebude rozptylovat.

4

Pohodlně se posaďte nejlépe na zem (případně na židli), zpočátku není příliš vhodné křížit nohy, aby mohla energie volně proudit, časem se k pozici lotosového květu určitě dopracujete. Je možné si také lehnout, avšak může se stát, že snáze usnete.

5

Pusťte si zvolenou meditaci, která by Vás měla nejprve navést na hluboké a pomalé dýchání a soustředění se pouze na Váš dech. Uvědomujte si, jak vzduch proudí do Vašeho těla a jak z něj posléze zase vychází. Na dech se zaměřujeme z toho důvodu, aby v naší mysli přestaly proudit myšlenky. Zpočátku se Vám toto uvolnění nemusí dařit, důležité je vytrvat a pravidelně si meditaci dopřávat, alespoň na pár minut.

6

Éterické oleje Vám mohou s meditací pomoci. Vyzkoušejte např. éterický olej cedr, který podporuje relaxaci a má protistresové účinky, levandule pak uvolňuje negativitu a je velmi vhodná pro meditaci. Mezi další vhodné éterické oleje patří ylang-ylang, santal, citron, jalovec, myrta, atd.

7

Po skončení meditace ještě několik minut odpočívejte, protáhněte postupně končetiny a celé tělo, než otevřete oči.

  • K meditování nemusíte používat namluvenou meditaci, je možné, že si vystačíte s meditační či relaxační hudbou nebo tichem přírody.
  • Skvělou meditaci si můžete užít také ve vaně. Zapalte si k ní klidně svíčky.
  • Meditovat bychom měli každý den nejlépe ve stejnou dobu. K meditaci nepřistupujte, pokud jste právě dojedli nebo jste unavení.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čerpat energii ze stromů
Jak pečovat o oblečení z mohéru
Jak se starat o bambusové prádlo
Jak se starat o plavky | rady a tipy