Recept na vánočku s džemy Schwartau

Kroky: 

Připravíme si těsto vánočky. Do větší mísy nasypeme mouku a uděláme do ní důlek. Přidáme sůl a rozdrobíme kvasnice. Zaprášíme cukrem a zalijeme vlažným mlékem. Kvásek necháme vzejít, proto zakryjeme utěrkou a necháme 10 minut.

Dokončíme přípravu těsta na vánočku. Přidáme cukr, rozpuštěné máslo se žloutky. Nakonec přisypeme trochu citronové kůry. Těsto na vánočku dobře propracujeme. Teď je ten pravý čas přidat ořechy a mandle. Těsto necháme vykynout. Na půl hodiny až hodinu necháme na teplém místě.

Vánočku budeme péct z devíti pramenů. Těsto rozdělíme na tři stejné díly. Ty pak na třetiny. Vyválíme jednotlivé prameny vánočky. A můžeme se pustit do pletení vánočky. Spodní patro vánočky upleteme ze čtyř pramenů. Hotový spodní cop vánočky položíme na plech a ve středu ho mírně promáčkneme, aby tak vznikla plocha pro nasazení druhého patra. Druhý cop spletem ze tří pramenů. Nakonec střed opět promáčkneme pro třetí patro vánočky.

Aby se nám vánočka při pečení nezhroutila, vystužíme ji třemi špejlemi. Potřeme bílkem s vanilkovým cukrem. Vánočku pečeme v předehřáté troubě na 220 °C na 10 až 15 minut. Poté teplotu v troubě snížíme na 175 °C a pečeme 25 až 35 minut. Dopékáme při 125 °C.