Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat drtič odpadů | rady

Jak vybrat drtič odpadů | rady. Třídění odpadů se v mnoha rodinách stalo každodenním rituálem. Kontejnery na bioodpad ale v mnoha městech zatím chybí. Řešením může být ekologický drtič odpadu. Pro jeho pořízení ale platí přísná kritéria.

Co je potřeba

drtič odpadů

1

Zákon bohužel hovoří jasně. Tam, kde jsou kuchyňské dřezy napojené na veřejnou kanalizační síť je použití drtičů odpadků zakázané. Podle zákona zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu může do kanalizace odtékat jen mírně znečištěná voda s minimálním podílem pevného odpadu. Použití drtiče odpadu normu pevné složky mnohonásobně překračuje, takže riskujete citelnou pokutu. Nespoléhejte na princip utajení, drtiče bývají velmi hlučné a jeden jediný závistivý soused na vás může poštvat armádu úředníků, i když provozem drtiče žádné škody nezpůsobujete. Lepší je zažádat o povolení u provozovatele kanalizace, ale v kladné vyřízení příliš nedoufejte. Jestliže máte to štěstí a používáte připojení k žumpě nebo domácí čistírně odpadních vod, žádná omezení pro vás neplatí.

2

Kritéria při výběru drtiče odpadů

Při výběru drtiče je nutné mít na paměti, že jde o velmi hlučného domácího pomocníka. Hluk se může díky systému odpadních trubek roznášet do celého domu, což může být nepříjemné zejména v paneláku. Vybírejte tedy modely s co nejnižší hlučností.

3

Dalším kritériem je otvor pro odpadní ventil vašeho dřezu. Na našem trhu jsou dostupné drtiče s průměrem 89 a 92 mm, dobře tedy měřte, než se vypravíte do obchodu.

4

Zohledněte také, jaký odpad bude váš drtič zpracovávat. Čím více tuhého odpadu plánujete zpracovávat (drobné kosti, větší množství slupek od brambor apod.), tím výkonnější drtič zakupte.

5

Co vše můžete dát do drtiče odpadů: zbytky jídla včetně drobných kostí skořápky od vajec papírové utěrky nebo kapesníčky (ne použité plenky) použité čajové sáčky, nedopalky z cigaret, rostlinný odpad (skrojky a slupky ovoce a zeleniny, zvadlé květiny a kytice apod.)

Používání drtiče odpadů prodlužuje životnost odpadních trubek. Vzniklá kaše z odpadu dokáže zejména z plastových trubek účinně strhávat mastnotu a nečistoty a brání tak jejich zanášení. Je ovšem nutné dbát na dostatečný průtok vody dostatečnou dobu po ukončení samotného drcení.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat krbové nářadí | rady
Jak vybrat tyčový mixér | rady
Jak vybrat pařeniště na zahradu | rady
Jak vybrat remosku | tipy