Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat koberec do rodinného domu

30. Listopad 2015

Do rodinného domu lze vybrat mnoho pěkných doplňků, nad jejichž vlastnostmi nemusíme dlouho přemýšlet. Ovšem u koberců byste takovým způsobem mohli udělat velmi snadno chybu. Koberce lze vybírat podle mnoha kritérií, do rodinného domu jsou určité koberce jako stvořené a některé se do něj vyloženě nehodí. Při výběru je třeba se držet základních bodů, které budou korespondovat s vašimi požadavky.

1
1. Kusový nebo na míru Jedno z hlavních hledisek výběru závisí na tom, jestli bude koberec ode zdi ke zdi nebo jestli se bude jednat o koberec určité velikosti, který bude v domě umístěn. Volba je zde poměrně snadná. Pokud máte místnost s dlažbou nebo parketami, tak si vybírejte především kusové koberce. Naopak pokud potřebujete zakrýt zem či nevzhledné lino, tak volte koberec na míru. 2. Přírodní nebo umělý Přírodní koberce jsou obvykle dražší než umělé, z přírodních materiálů máte k dispozici nejčastěji materiály jako bavlnu, vlnu, sisal a kokosové vlákno. Z umělých koberců to jsou materiály jako polyamid, polyakryl, polypropylen a nylon. 3. Hustota vlákna Při výběru porovnávejte i hustotu vláken, pravidlem je, že čím větší hustota, tím je koberec kvalitnější. Za koberec s větší hustotou vláken si raději i připlaťte, jelikož bude jeho životnost několikrát delší než u koberců s nízkou gramáží. 4. Alergie Pro alergiky jsou koberce doporučované, především pro alergiky na prach. Nejvhodnějším kobercem je koberec z polyamidových vláken, který skvěle vstřebává prachové částice a je zdravotně nezávadný. 5. Hluk Jestliže je rodinný dům dvoupatrový a potřebujete snížit hlučnost, která se přenáší z pater, tak je dobré vybrat koberec na míru, který bude mít vysokou gramáž. 6. Typ koberce Na trhu jsou k dipozici koberce vázané, tkané, všívané a vpichované. Nejkvalitnějšími z nich jsou tkané, ovšem nejméně kvalitní jsou vpichované, těm se snažte vyhýbat. 7. Barva Barvu volte vždy podle vlastního úsudku, ale jestli chcete, aby působila místnost opticky větší, tak vybírejte světlé barvy a naopak pokud má být opticky menší, tak temné odstíny. Tmavý odstín vyberte také pokud vybíráte koberec na verandu či chodbu, kde dochází ke snadnému znečištění. Drobné nečistoty a skvrny jsou na tmavém podkladu méně viditelné. 8. Vzor Vzor si vyberte podle okolního interiéru, pokud máte moderní interiér, tak se nebojte experimentovat s extravagantními nebo ostrými motivy, velmi populární jsou i koberce s dlouhým vláknem. Jestliže chcete, aby byl koberec středem pozornosti, tak vyberte zajímavý vzor. Jestli má být jeho funkce pouze doplňková, tak vyberte jednoduchý vzor, aby případní návštěvníci nejdříve opticky vstřebali okolní interiér.
Autor: chorche
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články