Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat letní pneumatiky

01. Září 2015

Základem každého vozu by rozhodně měli být kvalitní pneumatiky. Ty totiž nejenom že výrazně ovlivňují jeho jízdní vlastnosti, ale samozřejmě také brzdnou dráhu či chování auta například v deštivém počasí na vozovce pokryté vodou. Na trhu jsou aktuálně dva typy pneumatik, a to letní a zimní. My se nyní podíváme, jaký by měl být správný postup výběru právě těch letních.

1

Ty by se samozřejmě měli používat pouze v letním období. V zimě jsou totiž jejich vlastnosti téměř nanic a jejich použití je velmi nebezpečné.
Než začneme vybírat konkrétní model a typ, je nezbytně nutné zjištění velikostí našich pneumatik. To se skládá z několika hodnot a nejčastěji je ve tvarech jako například 205/55 R16. Tyto hodnoty potom znamenají, že pneumatika má šířku 205 mm, její profil je 55 a její vnitřní průměr je 16 palců. Stejnou hodnotu by samozřejmě měl mít i ráfek.

2

Pokud již rozměr víte, nezbývá než přistoupit k samotnému výběru. Pokud kupujete pneumatiky použité, je určitě dobré zkontrolovat hloubku dezénu. U nových pneumatik můžete tuto starost hodit za hlavu, jelikož bude v pořádku.

3

Následuje výběr samotného výrobce – tedy značky. Rozhodně je dobré vybírat mezi největšími hráči na trhu, jelikož ty jsou díky svým zkušenostem jistou zárukou kvality. V těchto ohledech se určitě nedají doporučit pneumatiky z Číny, které často evropským poměrům z hlediska bezpečnosti nevyhovují, a jejich lákadlem je pouze cena.

4

Před návštěvou obchodu je určitě dobrou volbou projít si poslední testy pneumatik, ve kterých objektivně a přesně zjistíte, jaký výrobce a typ je v různých ohledech tím nejlepším na našem trhu. To by mělo být jedno z důležitých vodítek při výběru.

5

Co se týče výměny pneumatik, není příliš doporučováno měnit pouze dvě pneumatiky a dvě zbylé nechat staré. Pokud se pro toto řešení přeci jen rozhodnete, je rozhodně nutné, aby dvě nové pneumatiky byly na jedné nápravě a dvě staré na druhé nápravě. Vhodnější však je vzhledem k bezpečnosti a jízdním vlastnostem vyměnit všechny pneumatiky najednou. Tato investice se vám jistě vyplatí.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?