Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat mezi LCD, LED a plazmovou televizí

Pokud se rozhlížíte po nové televizi, jistě stojíte před otázkou, zda vybrat LCD, LED nebo plazmovou obrazovku. Nižší spotřeba elektrické energie, jasný obraz, životnost a zejména cena. To jsou hlediska, kterými se LCD, LED i plazmové televize odlišují. Předtím než vejdete do obchodu nebo nakoupíte televizi na internetu, si důkladně přečtěte tento postup, jak vybrat televizi co nejvýhodněji a k vaší plné spokojenosti.

Co je potřeba

Pouze váš čas a peníze

1
Nejprve si stanovte rozpočet, tedy kolik peněz jste ochotni za novou televizi zaplatit. Malou LCD televizi lze pořídit již za tři tisíce korun, LED televizi od 4200 korun a plazmové televize se v současnosti prodávají už od 9500 Kč.
2
Druhým kritériem je požadovaná úhlopříčka. Standardní velikostí do obývacího pokoje je dnes plochá televize s úhlopříčkou 82 centimetrů. Zatímco LCD televize a LED televize s takovým rozměrem lze sehnat bez větších obtíží, s požadavkem na malou plazmovou televizi příliš nepochodíte. Nejčastěji narazíte na plazmové televize s úhlopříčkou 94 či 106 centimetrů.
3
Hledíme na základní rozdíly mezi LCD, LED a plazmovými televizemi. Zatímco plazmová televize se vyznačuje lepšími pozorovacími úhly (tzn. že se můžete na televizi dívat z většího úhlu i zboku), nevýhodou je vyšší spotřeba elektrické energie a riziko vypálení obrazu na obrazovce. Pokud budete delší dobu zobrazovat statický snímek, bude pak chvíli vidět na stínítku televizoru. LCD televize jsou naproti tomu nejlevnější, zato nedokážou tak věrně zobrazit černou barvu a můžete se potýkat s problémem špatného zobrazování rychle pohybujících předmětů. LED televize se pyšní mimořádně tenkým provedením a živějším zobrazením barev, ovšem také vyšší pořizovací cenou.
4
Poté, co jste se si udělali základní obrázek, nastává čas nákupu nové televize. Doporučuji vyrazit do kamenného obchodu a podívat se, jaké televize, které splní vaše očekávání, obchod nabízí. Před samotným nákupem LCD, LED nebo plazmové televize zhlédněte recenze zákazníků na internetu. Jistě nebudete chtít vyhodit peníze za šmejd, který dlouho nevydrží. Na druhou stranu se vyvarujte nákupu televize, která disponuje funkcemi, které nebudete chtít využívat.

Zjistěte si cenu dopravy televize. Někteří prodejce nabízejí zvýhodněné ceny dopravy. na tom můžete také ušetřit.

V České republice se nejčastěji prodávají plazmové televize značek LG, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sony. LCD televize značek Elektrolux, ECG, Finlux, Funai, GoGen, Grundig, Haier, Hannstar, Hanseatic, JVC, Mascom, Orava, Panasonic, Philips, Roadstar, Samsung, Sencor, Sharp, Sony, SoundWave, Tesla, Toshiba. LED televize pak značek Changhong, ECG, Finlux, GoGen, Grundig, LG, Orava, Panasonic, Philips, Samsung, Sencor, Sharp, Sony a Toshiba. Neznámá značka televize nemusí znamenat nižší kvalitu či cenu.

Autor: chorche
Hodnocení
Vašek Vávra (neověřeno) | Čt, 02/28/2019 - 17:49

Já byl zrovna pár měsíců zpět už pomalu rozhodnutý, že si koupím novou televizi. U té staré totiž přestalo fungovat podsvícení. Na poslední chvíli mě ale napadlo ji otevřít a podívat se jestli to nešlo opravit. A šlo... Stačilo jen přepájet nějaké plošné spoje a podsvícení zase začalo svítit. Oprava za pár korun mi ušetřila 15 tisíc, které bych za novou televizi dal. :-)

Patrik Zapletal (neověřeno) | Út, 10/25/2016 - 14:03

Osobně jsem využil rad z http://tvspecialista.cz kde jsem si vybral televizi gogen kterou si nemohu vynachválit, ale díky za pár tipů k dalšímu výběru teď do kuchyně.

LubosHa (neověřeno) | Po, 09/22/2014 - 15:41

Já jsem osobně pro LED, ať už z hlediska obrazu, který má podle mě nejlepší ze všech tří, a zároveň spotřeby (sám mám tuhle http://www.expert.cz/lg-42lb630v/ se spotřebou 47 W).

Karel (neověřeno) | Pá, 02/08/2013 - 19:05

To jsou "rady". Člověk jen žasne :-(

palo (neověřeno) | So, 11/26/2011 - 00:26

Lidičky přijde mi že schází zásadní rada

na TV si nechte pustit klasicky TV signal a zadny Blue Ray

idealni videt 3 tv mezi kterymi se rozhoduji vedle sebe na stejnem signalu
kdo chce kvalitni obraz koupi plazmu kdo chce tupe orezavatko koupi ostatni

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici