Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat mezi LCD, LED a plazmovou televizí

Pokud se rozhlížíte po nové televizi, jistě stojíte před otázkou, zda vybrat LCD, LED nebo plazmovou obrazovku. Nižší spotřeba elektrické energie, jasný obraz, životnost a zejména cena. To jsou hlediska, kterými se LCD, LED i plazmové televize odlišují. Předtím než vejdete do obchodu nebo nakoupíte televizi na internetu, si důkladně přečtěte tento postup, jak vybrat televizi co nejvýhodněji a k vaší plné spokojenosti.

Co je potřeba

Pouze váš čas a peníze

1

Nejprve si stanovte rozpočet, tedy kolik peněz jste ochotni za novou televizi zaplatit. Malou LCD televizi lze pořídit již za tři tisíce korun, LED televizi od 4200 korun a plazmové televize se v současnosti prodávají už od 9500 Kč.

2

Druhým kritériem je požadovaná úhlopříčka. Standardní velikostí do obývacího pokoje je dnes plochá televize s úhlopříčkou 82 centimetrů. Zatímco LCD televize a LED televize s takovým rozměrem lze sehnat bez větších obtíží, s požadavkem na malou plazmovou televizi příliš nepochodíte. Nejčastěji narazíte na plazmové televize s úhlopříčkou 94 či 106 centimetrů.

3

Hledíme na základní rozdíly mezi LCD, LED a plazmovými televizemi. Zatímco plazmová televize se vyznačuje lepšími pozorovacími úhly (tzn. že se můžete na televizi dívat z většího úhlu i zboku), nevýhodou je vyšší spotřeba elektrické energie a riziko vypálení obrazu na obrazovce. Pokud budete delší dobu zobrazovat statický snímek, bude pak chvíli vidět na stínítku televizoru. LCD televize jsou naproti tomu nejlevnější, zato nedokážou tak věrně zobrazit černou barvu a můžete se potýkat s problémem špatného zobrazování rychle pohybujících předmětů. LED televize se pyšní mimořádně tenkým provedením a živějším zobrazením barev, ovšem také vyšší pořizovací cenou.

4

Poté, co jste se si udělali základní obrázek, nastává čas nákupu nové televize. Doporučuji vyrazit do kamenného obchodu a podívat se, jaké televize, které splní vaše očekávání, obchod nabízí. Před samotným nákupem LCD, LED nebo plazmové televize zhlédněte recenze zákazníků na internetu. Jistě nebudete chtít vyhodit peníze za šmejd, který dlouho nevydrží. Na druhou stranu se vyvarujte nákupu televize, která disponuje funkcemi, které nebudete chtít využívat.

Zjistěte si cenu dopravy televize. Někteří prodejce nabízejí zvýhodněné ceny dopravy. na tom můžete také ušetřit.

V České republice se nejčastěji prodávají plazmové televize značek LG, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sony. LCD televize značek Elektrolux, ECG, Finlux, Funai, GoGen, Grundig, Haier, Hannstar, Hanseatic, JVC, Mascom, Orava, Panasonic, Philips, Roadstar, Samsung, Sencor, Sharp, Sony, SoundWave, Tesla, Toshiba. LED televize pak značek Changhong, ECG, Finlux, GoGen, Grundig, LG, Orava, Panasonic, Philips, Samsung, Sencor, Sharp, Sony a Toshiba. Neznámá značka televize nemusí znamenat nižší kvalitu či cenu.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak vybrat 3D televizi
Jak si udělat gelové nehty doma | rady
Obrázek není k dispozici
Jak zaheslovat dokumenty OpenOffice.org
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat žehličku na vlasy