Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat tiskárnu

31. Říjen 2013

Každá rodina již dnes vlastní mnoho technických zařízení, která usnadňují život. Od neodmyslitelných ledniček, praček, myček, sušiček, sporáků, mikrovlnných trub, se dostáváme až k tiskárnám. Tiskárny nejsou úplně levnou záležitostí, a proto byste jejich koupi měli dobře uvážit. Jak tedy vybrat dobrou domácí tiskárnu? Pár rad pro ty, kteří se mezi tiskárnami nevyznají.

1
Prvním krokem je ujasnit si účel tiskárny a to, co od své nové tiskárny vlastně očekáváte. Chcete tisknout černobíle nebo i barevně? Jakou kvalitu tisku požadujete? Chcete pouze tisknout či je vaším přáním i něco jiného?
2
Pokud nechcete využívat tiskárnu pouze pro její hlavní funkci, kterou je samozřejmě tisknutí, ale chcete například také kopírovat, pak je vhodné uvažovat o některé z multifunkčních tiskáren, ve kterých je zahrnut také skener, kopírka i fax. Tyto jsou výhodné jak z hlediska místa a provozních nákladů, tak z hlediska ušetřeného času.
3
Druhým krokem je určit typ tiskárny podle způsobu tisku. Nabízí se tiskárna jehličková, která je sice spolehlivá, ale pomalá. Doporučuje se především do firem (jako pokladní tiskárny), ale pro rodinu nemá až takové využití. Oproti jehličkové je inkoustová tiskárna rychlejší a používá modernější přenos. Je vhodná do domácností a firem s menšími tiskovými požadavky. A nakonec je možné si pořídit laserovou tiskárnu, která je velice rychlá a zároveň má nízké provozní náklady. Nicméně, ze všech variant je nejdražší.
4
Třetím krokem - když už jsme si vybrali konkrétní typ tiskárny - je zjištění potřebných parametrů. Co všechno je tedy při výběru tiskárny vhodné sledovat? Důležitými parametry je určitě kapacita zásobníku, kvalita tisku, rychlost tisku, formát papíru, který je možno při tisku použít, a také způsob, kterým tiskneme. Speciální parametry můžete sledovat například u tiskáren určených především pro tisk fotografií.
5
A nakonec je důležité porovnat ceny. I kvalitní tiskárnu lze získat za dobrou cenu. Proto svůj výběr neuspěchejte! Výsledkem bude nejen dobrý pocit z výhodné koupě, ale také získání užitečného pomocníka pro vaši domácnost či firmu.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: tiskárna Canon, model IP3600 Printer, foto: www.getprice.com.au

Hodnocení

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici