Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat turistický batoh

Jak vybrat turistický batoh | rady a tipy. Mezi turistické batohy se často řadí i krosny, ale těm se v tomto článku věnovat nebudeme. Místo toho si povíme, jak vybrat středně velký batoh na klasické jednodenní či víkendové výlety. Jak vybrat turistický batoh? Poradíme Vám.

1

Velikost a členění

Velikost batohu by se měla pohybovat zhruba od 25 do 40 litrů, ale záleží na přesném využití. Plánujete-li brát batoh i do města, pak volte spíše decentnější vzhled a menší objem. Pokud je naopak jediným cílem turistika či dvoudenní výlet, pak nepohrdnete například úchytkami na turistické hole, přezkami na spacák nebo speciální postranní kapsou na pití. Elegantním řešením je také v batohu zabudovaný hydratační systém, kdy je v jedné kapse místo na vak s vodou, z něhož vede hadička až na ramenní popruh.

V každém případě dbejte na to, aby měl batoh víc kapes a Vy jste tak měli snadný přístup i k drobnějším předmětům. Členěný batoh ulehčuje organizaci, ideální jsou 2 až 3 kapsy a případné postranní.

Pokud neradi používáte zipy a preferujete „komínové typy“ s jednou velkou kapsou, alespoň sáhněte po takovém modelu, který má ještě jeden vstup zespodu batohu. K věcem, které jsou uloženy vespodu, se bez problému dostanete.

2

Zádový systém

Turistický batoh ponesete stále na zádech, a i když jeho hmotnost nebude závratná, je potřeba, aby Vám dobře seděl, což nejlépe poznáte při zkoušení naplněného batohu.

Základem kvalitního batohu je polstrovaný zádový systém, který poskytuje oporu zádům a odvětrávání. Sehnat můžete buď model s fixním systémem, nebo nastavitelným. Obzvlášť u toho fixního je potřeba vyzkoušet, zda je Vám skutečně pohodlný.

Součástí systému by měl být minimálně bederní pás, čím větší batoh a těžší náklad, tím je potřeba širší pás.

3

Materiál

Materiál by měl být alespoň částečně voděodolný. Výrobce většinou tuto informaci uvádí na štítku. V lepším případě najdete v batohu integrovanou pláštěnku.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si zpříjemnit návrat z dovolené
Jak vybrat větrák
Jak překonat strach z létání
Jak vybrat cestovní pojištění
Jak přizpůsobit domácnost alergikovi