1

účel
Vhodné je si samozřejmě utřídit v hlavě, na jaký účel chcete růže do zahrady pořídit. Je totiž možné je využít jako živý plot, některé druhy jako okrasné květiny, jiné se vám budou plazit nebo pnout po plotě atd.

2

vůně
Problémem této charakteristiky je, že se může měnit během dne, s vlhkostí vzduchu, stářím květu nebo nosem zahradníka. Každý máme svůj subjektivní pocit, jak která růže voní. Důležité je, aby vám její vůně „sedla“. U většiny vůní musíte jít co nejblíže k růži, abyste ji ucítili. Mohou vonět po hřebíčku, medu, citronu, koření nebo svou klasickou „růžovou“ vůní.

3

barva květů
Můžete si vybrat z velké části barevného spektra: pastelové barvy, jasně červená, vínová, žlutáá, fialová, růžová, sytě růžová, karmínová atd. Existují i růže, které jsou žíhané, např. růžovo-bílé nebo purpurovo-bílé. Přestože máte prakticky volnou ruku, jakou barvu vyberete, měli byste pomyslet na to, že některé barevné kombinace (např. velmi jasných barev) mohou působit disharmonicky vedle sebe.

4

tvary květu
Růže mohou mít jednoduché nebo elegatně svinuté květy. Tvary růží můžeme rozdělit na ploché, pohárkovité, špičaté, urnovité, kulovité, rosetovité, čtyřhranné rosety a pomponky. Liší se zejména v počtu okvětních lístků, bohatosti tvaru i stylu, jakým se lístky překrývají.

5

barva listů
Přitažlivé může být na růži i to, jak jí rostou listy a jakou mají barvu. Barva je různá, od měkce šedozelené k tmavě lesklé modrozelené, jiné jsou jasně zelené. Pokud vezmete v potaz i vzhled listů růže, budete se vám vaše růže líbit, i když nebude zrovna v květu.

6

ozdobné šípky nebo ostny
Některé druhy mohou vytvářet krásné ozdobné šípky v období na konci kvetení. Rozsah barev šípků je také různý.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.75
Average: 2.8 (4 votes)