Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zahradní nůžky

13. Březen 2014

Zahradní nůžky jsou nejrůznějších druhů a typů. V kamenných i internetových obchodech je pestrá paleta nabídek, takže si můžete vybrat zahradní nůžky mechanické i motorové, nůžky elektrické, nůžky na keře, na trávu, na květiny, na větve, na živé ploty a další. Bez zahradních nůžek se při práci na zahradě neobejdete, usnadní vám práci a záleží jen na tom, k jakému účelu je budete chtít užívat. Jak vybrat zahradní nůžky, které budou vyhovovat právě vám?

1

1.
Zahradní nůžky, které budete chtít využívat ke stříhání slabých větví na ovocných stromech, či ke stříhání silných stonků rostlin, můžete pořídit celkem levně. Některé typy jsou v cenových relacích již od 200kč až do jednoho 1000kč. Levné nůžky mají ovšem horší kvalitu materiálu i kratší životnost. Lepší je zakoupit si nůžky kvalitní, které mají ergonomická držadla z pevného polyamidu a čepele z nerez oceli, případně ještě potažené teflonem. Díky kvalitním nůžkám nemusíte vynakládat zvláštní sílu, pokud jsou vybaveny rotačním pohybem držadla, které umožňuje současné zapojení všech prstů.

2.
Ke stříhání větví stromů ve větších výškách existují teleskopické nůžky, s kterými se dostanete do výšky až tří metrů. Umožní vám to jednoduchý převodový systém, se kterým už nebudete na zahradě potřebovat žebřík nebo štafle.

3.
Máte-li kolem domu různé chodníky, obrubníky, pergolu, zahradní gril a další překážky při sekání trávy motorovou sekačkou, oceníte zahradní nůžky na trávu. Pomohou vám zbavit se trávy všude tam, kam se nedostanete se sekačkou. Jsou nabízeny většinou za nízké ceny, mají až 12 stříhacích poloh a rukojeť z příjemného tvrdého plastu.

4.
Okrasou zahrady jsou živé ploty. Jejich stříhání by se mělo provádět nejméně dvakrát za sezónu. Na menší rozměr živého plotu stačí ruční pákové nůžky, ovšem na dlouhé ploty si pořiďte podle podmínek plotové nůžky elektrické nebo benzínové či akunůžky.

5.
Velmi levné nůžky už za ceny něco málo nad sto korun vám poslouží ke stříhání růží a jiných květin.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na home staging
Jak najít to nejlepší bydlení v Praze?
Jak rychle prodat nemovitost?
Jak postupovat při koupi bytu
Obrázek není k dispozici
Jak na nákup nemovitosti