Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zimní pneumatiky

31. Říjen 2013

Vzhledem k zákonům v naší zemi musí být většina vozů po zimní období vybavena zimními pneumatikami. Ty díky svým vlastnostem nejenom mnohem lépe zabírají na samotném sněhu, ale samozřejmě mají i lepší brzdné vlastnosti a zajistí lepší ovladatelnost našeho vozu. Podíváme se stručně na to, jak při výběru zimních pneumatik postupovat.

1
Pokud potřebujete na letošní sezonu vybrat zimní pneumatiky, je ideální zjistit si poslední testy těch nejznámějších modelů. Ty vám jasně a objektivně prozradí, jak si jaká pneumatika stojí při různých situacích. Budete tak mít v ruce objektivní pomůcku, podle které můžete vybírat. Určitě vás při jejich studování zarazí i to, že ty nejdražší rozhodně nemusejí být ty nejlepší.
2
Pokud však mluvíme o ceně, na ty nejlevnější zimní pneumatiky z Číny se také nevyplatí spoléhat. Často totiž nesplňují řadu evropských testů a tak se mohou stát velmi nebezpečnými. Raději bychom neměli pomýšlet na to, co se může stát, pokud taková nekvalitní pneumatika při vyšší rychlosti praskne.
3
Je proto dobrou volbou vsadit na kvalitní i osvědčené značky, popřípadě si nechat poradit i od prodejce.
4
Dávejte také pozor na to, že každá zimní pneumatika musí být opatřena symbolem sněhové vločky, která označuje její schopnost zvládat jízdu na sněhu.
5
Důležité je zvolit tu správnou velikost zimních pneumatik. Tu najdete přímo ve vašem velkém technickém průkazu, popřípadě je napsána na vašich současných pneumatikách. Pokud budete zimní pneumatiky kupovat bez disků, kupte naprosto stejný rozměr, aby nebyly problémy s jejich přezutím.
6
Důležitá je samozřejmě i kvalita vzorku, která však u nových pneumatik není problémem. Vzorek na nových pneumatikách je vždy dostatečný.
7
Samozřejmě s každým rokem používání kvalita zimních pneumatik klesá a tak se raději vyvarujte těm použitým. Nejenom že mohou mít již velmi sjetý vzorek, ale jejich měkkost se během let mohla již téměř vytratit a tak vám nepomohou tolik, jako ty nové.
8
Co se týče výměny pneumatik, není příliš doporučováno měnit pouze dvě pneumatiky a dvě zbylé nechat staré. Pokud se pro toto řešení přeci jen rozhodnete, je rozhodně nutné, aby dvě nové pneumatiky byly na jedné nápravě a dvě staré na druhé nápravě. Vhodnější však je vzhledem k bezpečnosti a jízdním vlastnostem vyměnit všechny pneumatiky najednou. Tato investice se vám jistě vyplatí.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: masatsu, ID: 50849751, Pixmac.cz,

Hodnocení
Michal852 (neověřeno) | Čt, 10/27/2016 - 12:22

Já jsem taky jsem zastáncem střídání zimních a letních, obvykle je kupuji na https://www.pneuok.cz/, prodávají kvalitní výrobky za bezkonkurenční cenu a když to sledujete, určitě vychytáte i nějakou pěknou slevu na kvalitní testované gumy. Já je třeba kupuji předem, protože se mi nezkazí a proč bych měl platit později víc? :)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Když se blíží zima, tak je jistě na místě si opatřit zimní pneumatiky, jestliže nevíte, jaké to jsou, tak se nemusíte obávat, jde to zjistit velmi jed…
Obrázek není k dispozici
Dodržení správného tlaku v pneumatikách je nezbytně důležité. Mnoho mladých řidičů dělá chybu v tom, že tlak pneumatik nekontrolují pravidelně. V tako…
Chytré telefony dnes již nahradily většinu ostatních telefonů a staly se součástí života mnohých z nás. Na českém trhu dominují chytré telefony s oper…
Obrázek není k dispozici
Konečně i u nás se skútry stávají velice oblíbenými „vozítky“, odborně – jednostopými motocykly, které jsou charakteristické malými koly a nízko-objem…