Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyprat propisku z oblečení

07. Prosinec 2016

Propiska a čistý papír je krásná kombinace vzbuzující inspiraci. Menší inspiraci však vzbuzuje propiska na oblečení a to zvláště na novém a třeba navíc ještě bílém oblečení. Jak je možné dostat propisku z oblečení?

1

Pro boj s propiskou si můžeme připravit různé pomůcky, základem ale je, aby znečištěné místo neztratilo barvu, ale byla z látky odstraněna pouze propiska. Prvním krokem může být jar. Jar je ve své podstatě odmašťovač, a proto je vhodné na postižené místo vylít jar a poté jej namočit. Látku třete o sebe a po chvíli opět namočte. Pokud jar nezabírá, můžete zkusit další užitečnou pomůcku.

2

Velké množství žen používá v domácnosti speciální Savo na oblečení s označením Savo perex, které existuje jak ve verzi na bílé, tak ve verzi na barevné prádlo. Je tedy možné zkusit vyprat popsané oblečení v tomto prostředku.

3

Nicméně, celkem osvědčenou metodou v praxi je žlučové mýdlo, které se dá běžně sehnat. A co víc, je levné a proto se nemusíte bát ho zkusit, i když jej zrovna nemáte po ruce a musíte si pro něj zajít do drogérie.

Oblečení může být ale také kožené, nemluvě o kožených sedačkách či módních doplňcích například v podobě kabelek. Zde je možné použít lak na vlasy a poté setřít. Pokud zrovna není po ruce lak na vlasy, pak se ještě nabízí jemný písek na nádobí. Lak na vlasy můžete také použít na jiné oblečení, než jen kožené. Stačí flek krátce postříkat lakem na vlasy, nechat jej pár minut působit a poté již stačí flek pouze vyprat za použití obyčejného mýdla a teplé vody. Poté je ještě vhodné vyprat takto ošetřený kus oblečení v pračce. Tato metoda je velmi účinná, ale je nutné ji aplikovat na čerstvé fleky, nikoli na fleky již zaprané. Velmi dobrým řešením je však také prevence. Když tedy dáváte prádlo do pračky, ujistěte se, že v něm není žádná zapomenutá propiska, která by vám mohla znepříjemnit dobrý pocit z čistého oblečení.

Čeho se určitě vyvarovat? V žádném případě nepoužívejte na kus oblečení odlakovač! Proč? Nevyčistí jenom propisku, ale odstraní i barvu z oblečení. Po jeho použití se vytvoří flek, proto bude lepší, když se odlakovači raději vyhnete.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak prát softshell
Jak se starat o pánské košile
Jak používat aviváž na praní
Jak prát péřovou bundu | rady