Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit domácí džus z lesních plodů | recept

Jak vyrobit domácí džus z lesních plodů | recept. Tenhle domácí džus byl můj experiment. Vařím doma dětem džus pomerančový, citrónový, mandarinkový nebo mulťák. Od léta mám hodně zmražených borůvek, malin a ostružin. Potřebovala jsem je postupně zpracovat, a tak mě napadlo uvařit rodině džus z lesních plodů. Experiment se mi vydařil a od té doby ho rodinka vyžaduje pravidelně…

Co je potřeba

4 větší jablka
0,5 l lesních borůvek
hrst lesních ostružin
hrst lesních malin
2 citróny
4 mrkve
30 g kyseliny citrónové
60 dkg cukru
6 l vody

1

Na přípravu domácího džusu budete ještě potřebovat velký hrnec (asi 6 l), velkou mísu (asi 10 l), mísu s nálevkou (asi 3 l), jemné sítko, naběračku a lahve, ve kterých poté budete džus skladovat. Já džus přelívám do 3 l velké lahve a potom do džbánků, ve kterých džus skladuji v lednici. Výhodou je, že je džus vždy po ruce báječně vychlazený a osvěžující.

2

Výrobu domácího džusu začneme tím, že si do velkého hrnce dáme svařit 5 l vody s 60 dkg cukru krupice. Jak voda začíná mít malé bublinky, hrnec se sladkou vodou odstavím z plotýnky a nechám vychladnout. Do menšího hrnce pokrájím další suroviny – jablka zbavím jadřince a pokrájím je na osminky (nechávám i slupku). Dále oloupu citróny, které zbavím semínek (džus by mohl mít nahořklou příchuť), mrkev oloupu a pokrájím ji na slabší kolečka, přidám borůvky, maliny a ostružiny. Nakonec vše zalijeme litrem vody a přidáme 30 g kyseliny citrónové. Takto vaříme na mírném ohni (el. sporák č. 4), dokud není mrkev měkká. Jakmile mrkev změkne, odstavíme hrnec z plotýnky a necháme vychladnout.

Do velkého hrnce dáme svařit 5 l vody s 60 dkg cukru krupice. Jak voda začíná mít malé bublinky, hrnec se sladkou vodou odstavím z plotýnky a nechám vychladnout. Jablka zbavím jadřince a pokrájím je na osminky (nechávám i slupku). Dále oloupu citróny, které zbavím semínek, mrkev oloupu a pokrájím ji na slabší kolečka, přidám borůvky, maliny a ostružiny. Nakonec vše zalijeme litrem vody a přidáme 30 g kyseliny citrónové. Takto vaříme na mírném ohni, dokud není mrkev měkká.

3

Když je sladká voda vychlazená a ovocná směs též, ovocnou směsku rozsekáme tyčovým mixérem na jemno, téměř na dřeň. Tuto dřeň přelijeme do veliké mísy a zalijeme ji sladkou vodou. Směs poté přelíváme přes jemné sítko do mísy s nálevkou, ze které pak hotový džus putuje do skladovacích sklenic.

4

Domácí džus skladujeme v chladné místnosti nebo v lednici. Vydrží asi týden.Osobně jsem nezjistila, jakou má trvanlivost, protože u nás doma vyrobený ovocný nápoj vydrží maximálně 3 dny. Je výborný a chuťově se podobá komerčně prodávaným džusům Cappy.

5

Z jedné dávky získáte kolem 6,5 – 7 l domácího výborného džusu a BEZ ÉČEK!

Použila jsem mražené lesní plody. V létě použijeme samozřejmě čerstvé plody, a kdo nemá k těmto surovinám přístup, lze si v marketu zakoupit buď jednotlivé sáčky s borůvkami, malinami, ostružinami nebo prodávají mix lesního ovoce (asi 450 g sáček). Pokud použijete mix, kupte alespoň dva sáčky.

Při přípravě a konzumaci tohoto džusu buďte opatrní, abyste se nepolili, protože borůvkami obarvený džus nepustí.

Autor: Jitule
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyrobit domácí ostružinový likér
Jak vyrobit domácí ostružinový likér | recept z ostružin. Na likér z následujícího receptu budete potřebovat ostružiny. Ještě teď je jich v lesích pln…
Jak vyrobit malinové víno | recept
Jak vyrobit malinové víno | recept. Někdy se na zahradě urodí velké množství malin, takže je na čase vyzkoušet malinové víno. Předem ale musíme říci,…