Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrýsovat svalstvo

23. Květen 2019

Ačkoli se mnohde objevují tréninkové plány honosící se nadpisem „rýsovací“, ve skutečnosti je rýsování záležitostí diety. Nejde totiž o nic jiného, než o redukci podkožního tuku. Upravený trénink zde představuje pouze doplněk stravy, navzdory tomu se v tomto článku zaměříme především na něj.

1

Dieta

Jak už jsem zmínil výše, základní kámen rýsování představuje dieta. Nicméně stravování jsem už podrobně rozepsal v jiném článku. U rýsování jsou pravidla stejná, jen je přísnější v redukci tuků a zároveň dodržování dostatečného příjmu bílkovin. Dbáme na dostatečný pitný režim, což je důležité, přísun vlákniny a můžeme využít i podpůrných prostředků na spalování tuků jako je L-karnitin.

2

Aerobní aktivita

Trénink v době rýsování a tvarování (pro kulturisty přísná dieta a trénink před soutěží, pro vás zřejmě období před létem, kdy chcete pořádně nahodit formu do plavek) se vyznačuje především větším důrazem na aerobní zátěž a také úpravou tréninku. Zařaďte do svého programu běh, intervalový trénink, jízdu na kole nebo podobné aerobní aktivity.

3

Trénink

Samotný trénink v posilovně je specifický vysokými počty opakování na sérii (15 – 25 opakování) a zařazením izolovaných cviků. To obnáší především větší využívání strojů (např. předkopávání, peck deck, apod.).

Autor: Marrp
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak šokovat svalstvo
Jak na trénink podle Korteho
Jak si vypracovat široká záda?
Jak posilovat nohy?