Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vytvářet bezpečná a zapamatovatelná hesla

Pokud aktivně využíváte Internet, tak jste jistě někdy využili nějakou internetovou službu, kde bylo potřeba zadat heslo, například při zřízení Vaší emailové schránky. Používat bezpečná hesla je velmi důležité, protože stejně tak jako i v běžném světě, tak i v tom virtuálním jsou páchané zločiny, nejčastěji jsou spojené s ukradením identity, které může způsobit, že napadenému vznikne hmotná škoda. Jak vytvořit heslo, které je zároveň bezpečné a zapamatovatelné, pojďme se na to nyní v krátkosti podívat.

1

Najděte si slovo o 8 a více znacích, které je pro Vás dobře zapamatovatelné. Například „Mazlíček“.

2

Nahraďte písmena číslicemi nebo speciálními znaky. Může vzniknout například „M@zl!ček“.

3

Volte klíčové slovo a znaky, kterým nahradíte písmena tak, aby se to dalo rychle napsat, protože, pokud budete muset někdy napsat heslo před někým, ať už vědomě či nevědomě, je dobré, pokud to zvládnete rychle, aby pozorovatel nebyl schopen jednoduše zachytit, co jste napsali.

4

Písmena můžou být nahrazená například těmito znaky: M = |\/| i = ! nebo 1 o = 0 (nula) S = $ (dolar) a = @ nebo &

Používejte programy na bezpečnou správu hesel a jiných citlivých údajů.
Čím delší a čím více speciálních znaků a číslic použijete, tím je heslo více bezpečné.

Hesla je potřeba jednou za čas měnit, a to i v případě, že je máte relativně bezpečná. Pro internetové služby, které jsou důležité ve vztahu k Vaší identitě, doporučuji měnit heslo minimálně každý rok.

Klíčová slova: bezpečnost hesla
Autor: Ivan M.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak zaheslovat dokumenty OpenOffice.org
Jak poznat škodlivé látky v kosmetice
Jak bezpečně smažit a péct
Jak přežít Vánoce